۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۰۳:۱۰
با هدف مشاهده دنیای بیرون از داخل خودروی جنگی

ساخت عینک‌های واقعیت افزوده برای سربازان

ایتنا- ارتش آمریکا با همکاری کمپانی مایکروسافت به دنبال ایجاد سیستمی برای نمایش اطلاعات محیط بیرون خودروهای جنگی است.
ساخت عینک‌های واقعیت افزوده برای سربازان
ارتش آمریکا با همکاری کمپانی مایکروسافت به دنبال ایجاد سیستمی برای نمایش اطلاعات محیط بیرون خودروهای جنگی است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  popsci، ارتش آمریکا به تازگی در قراردادی به ارزش 21.88 میلیارد دلار با مایکروسافت این کمپانی را به ساخت سیستم تقویت بینایی یکپارچه‌ای موظف کرده است که در ترکیب با یک کامپیوتر، آرایه هایی از سنسورها و یک لنز عریض می‌تواند به شخص استفاده کننده از آن اطلاعات محیطی دقیقی ارائه کند.
 
ارتش آمریکا از سال 2018 بارها نیازهای خود از این سیستم را بر اساس بازخوردهای سربازان از طرح مفهومی آن تغییر داده است. یکی از این تغییرات کوچک کردن دامنه دید در شرایط کم نور از 3000 فوت به 900 فوت است که موجب شبکی دستگاه شده است. همچنین دامنه دید این سیستم که به اختصار IVAS نام دارد از 40 به 80 درجه رسیده است.
 
 
یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی سیستم IVAS امکان دیدن محیط بیرون وسایل نقلیه جنگی است که از طریق به اشتراک گذاشتن فیلم ضبط شده از دوربین‌های خارجی با هدست‌های سربازان ممکن شده است. این امر می‌تواند موجب شود که سربازان سوار بر یک نفربر زرهی هنگام حرکت و پیاده شدن از محیط اطراف خود درک بهتری داشته باشند. همچنین سربازان پیاده می‌توانند تا زمانی که ارتباط برقرار باشد ، در هنگام راه رفتن در کنار نفربر خود، فیلم دوربین‌های کار گذاشته شده در سمت دیگر آن را ببینند.
 
 
 
این قابلیت در حال حاضر تا حدی در ارتش آمریکا وجود دارد. دوربین‌های نصب شده روی وسایل نقلیه سربازان می‌توانند تصاویر را روی تبلت‌های سربازان نمایش بدهند. البته وجه تمایز سیستم IVAS این است که برای نمایش اطلاعات به عینگ واقعیت افزوده متکی است و نیازی به درگیر شدن دست سرباز به تبلت نیست.
 
جالب است بدانید که کارمندان مایکروسافت به استفاده نظامی از این سیستم معترض بودند و نگرانی خود را در این رابطه با ساتیا نادلا به عنوان مدیر ارشد اجرایی این کمپانی در میان گذاشته و از او خواستند که موارد استفاده این سیستم در ارتش را به صورت واضح بیان کند. ساتیا نادلا نیز در جواب مدعی شد که این کمپانی فناوری خود را از نهادهایی که به منظور حفظ آزادی از طریق دموکراسی به آن‌ها رای داده اند دریغ نخواهد کرد.
 
به صورت کلی استفاده ارتش از این سیستم که در ابتدای امر برای استفاده تجاری توسعه داده شد، با هدفی دو گانه صورت گرفته است. فناوری هولولنز مایکروسافت به خودی خود یک سلاح نیست اما زمانی که نمایشگر آن به دوربین یک اسلحه وصل می‌شود، کاربری اش تغییر خواهد کرد. این حقیقت زمانی بیش از پیش جلوه گر می‌شود که این هدست به نمایش اطلاعات هدف شلیک می‌پردازد. در هر صورت قضاوت درباره اخلاقی بودن استفاده از این فناوری در ارتش به افراد جامعه واگذار شده است.
کد مطلب: 64668
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام