۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۱۲

اسنپ‌چت به دنبال ردگیری کاربران

ایتنا - اسنپ چت در حال بررسی راه‌هایی برای دور زدن مقررات حریم خصوصی جدید اپل و ردگیری کاربران است.
اسنپ‌چت به دنبال ردگیری کاربران


روزنامه فایننشیال تایمز در گزارشی نوشت: شرکت اسنپ راه‌هایی را بررسی کرده تا مقررات حریم خصوصی جدید اپل که ردگیری کاربران توسط اپلیکیشن‌ها بدون اجازه آنها را ممنوع می‌کند، دور بزند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به گفته منابع آگاه، این شرکت راه‌های بررسی ردگیری رفتار کاربران از طریق شخص ثالث و ارجاع آن اطلاعات به پایگاه داده کاربران خودش به منظور مطلع ماندن از عادات کاربران را بررسی کرده است.

این گزارش همزمان با آماده شدن اپل برای اجرای سیاست‌های حریم خصوصی جدید منتشر شده است. اپل در نظر دارد از کاربران بپرسد آیا تمایل دارند اجازه دهند اپلیکیشن‌ها آنها را دنبال کنند و در صورت مخالفت کاربران، ردگیری آنها توسط اپلیکیشن‌ها را مسدود خواهد کرد. انتظار می رود این تصمیم تاثیر عظیمی بر بازار تبلیغات دیجیتالی داشته باشد که در حال حاضر متکی به رصد رفتارهای کاربران در اپلیکیشن‌ها و وب سایتها و طراحی تبلیغات هدفمند برای آنهاست.

اگر کاربران آیفون تصمیم بگیرند با ردگیری شدن فعالیت‌های آنلاینشان مخالفت کنند، این سیاست‌ها به درآمد تبلیغاتی شرکتهای شبکه اجتماعی بزرگ لطمه خواهد زد. فیس بوک اعلام کرده است سیاستهای جدید اپل ممکن است درآمد "شبکه مخاطبان" این شرکت که تبلیغات را در اپلیکیشن‌های شخص ثالث شخصی سازی می کند را حداکثر ۵۰ درصد کاهش دهد.

اسنپ در بیانیه ای به فایننشیال تایمز تایید کرد که راه‌هایی را برای ردگیری رفتار کاربران با استفاده از خدمات شخص ثالث بررسی کرده است اما این سیستم را بمحض اجرایی شدن تغییرات حریم خصوصی اپل، کنار خواهد گذاشت. این شرکت اعلام کرد ما از دستورالعمل جدید اپل حمایت کرده و آن را دنبال می کنیم زیرا همواره بر این باوریم که تبلیغات باید حریم خصوصی مصرف کنندگان را رعایت کند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، اسنپ تنها شرکتی نبوده که به فکر دور زدن حریم خصوصی اپل افتاده است. بایت دنس که شرکت مادر اپلیکیشن ویدیویی تیک تاک است هم ابزارهای چینی را امتحان کرده که ردگیری کاربران در چین را پس از اجرای استانداردهای جدید اپل امکان پذیر می کند.
کد مطلب: 64586
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام