۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۱

کارمندان مایکروسافت به دفتر مرکزی بازمی‌گردند

ایتنا - ساتایا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، سال گذشته گفته بود بر این باور است که اکثر کارمندان همچنان خواهان یک میز در یک دفتر فیزیکی در برابر کار در خانه به صورت دائمی هستند.
کارمندان مایکروسافت به دفتر مرکزی بازمی‌گردند

مایکروسافت دفتر مرکزی خود در آمریکا را از آغاز ۲۹ مارس به روی کارمندان بیشتری می گشاید.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مایکروسافت در یک پست وبلاگ اعلام کرد از ۲۹ مارس کارمندان مایکروسافت که معمولا در دفتر مرکزی ردموند واشنگتن این شرکت یا دفاتر نزدیک آن کار می‌کنند، می‌توانند به صورت نیمه‌وقت یا تمام‌وقت به محل کارشان برگردند. کارمندان در صورت تمایل اجازه خواهند داشت به صورت دورکاری به فعالیت ادامه دهند.

کرت دِل بِن، مدیر استراتژی شرکت مایکروسافت، در این پست نوشت: این شرکت ماه‌هاست به دقت آمار سلامت محلی را رصد می‌کند و به این نتیجه رسیده که دفتر مرکزی ردموند می‌تواند پذیرای کارمندان بیشتری در محل کار باشد و همزمان با محدودیتهای ظرفیت ایالت واشنگتن منطبق بماند.
دفاتر مایکروسافت در ۲۱ کشور جهان به شمار کارمندانشان اضافه کرده اند و حدود ۲۰ درصد از کارمندان جهانی این شرکت در محل کارشان کار می کنند.

این مدیر مایکروسافت نوشت: هدف ما فراهم کردن امکان انعطاف‌پذیری بیشتر برای کارمندان و فراهم کردن امکان کار کردن آنها در جایی است که احساس می‌کنند بهره‌وری و راحتی بیشتری دارند و همزمان تشویق کارمندان به کار کردن از خانه است زیرا ویروس کرونا و گونه‌های جدید آن همچنان مایه نگرانی مانده‌اند.
مایکروسافت در اکتبر اعلام کرده بود که سیاست کار از خانه را تا ششم ژوییه سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد داد. این شرکت در آن زمان اعلام کرد سیاستش در آینده این است که به بیشتر کارمندانش اجازه دهد حداقل نصف زمان کاری را به صورت دورکاری سپری کنند و کارمندانی که تمایل دارند به صورت تمام وقت دورکاری داشته باشند یا نقل مکان کنند، می توانند با موافقت مدیرشان، چنین کاری را انجام دهند.

     در این باره بخوانید:
     - حمایت مایکروسافت از دورکاری


طبق نظرسنجی مایکروسافت از کسانی که به محل کارشان در این شرکت برگشته‌اند، به نظر می‌رسد بسیاری از کارمندان در حال حاضر نوعی مدل کاری هیبریدی را ترجیح می‌دهند. حدود نیمی از افرادی که به دفاتر مایکروسافت برگشته‌اند، ۲۵ درصد از زمان کارشان را در آنجا سپری می‌کنند.
مایکروسافت به خیل شرکت‌های فناوری پیوسته که در حال برنامه‌ریزی مدل کار هیبریدی برای کارمندانشان هستند. شرکت سلزفورس ماه گذشته اعلام کرد به کارمندانش سه مدل کار کردن عرضه می‌کند. اکثر کارمندان برنامه کاری انعطاف پذیری خواهند شد و تحت آن حداکثر سه روز در هفته به محل کارشان برای وظایفی که انجام آنها از طریق تماسهای ویدیویی چالش برانگیز است، دیدار با مشتریان و پرزنتیشن گزارش می‌دهند.

اندی جاسی، مدیرعامل فعلی واحد خدمات وب آمازون که قرار است در سه ماهه سوم امسال مدیرعامل آمازون شود، در دسامبر به شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفته بود پیش‌بینی می‌کند اکثر افراد مدل کاری هیبریدی را در پیش بگیرند. جاسی گفته بود انتظار دارد آینده کار به این شکل باشد که کارمندان تصمیم بگیرند چه زمانی به محل کار بیایند و سپس یک میز رزرو کنند.
به نظر می رسد گوگل هم به نوعی رویکرد هیبریدی را در پیش گرفته است. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل، پیشتر اعلام کرده بود تصور نمی‌کند که آینده کار کردن ۱۰۰ درصد دورکاری باشد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، ساتایا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، سال گذشته گفته بود بر این باور است که اکثر کارمندان همچنان خواهان یک میز در یک دفتر فیزیکی در برابر کار در خانه به صورت دائمی هستند.
نادلا گفته بود در منطقه سیاتل که افراد زیادی را به خانه فرستادیم، متوجه شدیم که افراد ترجیح می‌دهند پس از تمام شدن بحران کووید ۱۹، در محل کارشان فعالیت کنند.
 
کد مطلب: 64501
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام