۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۰

احتمال سرقت اطلاعات واکسن‌های اروپایی توسط هکرهای چینی و روس

ایتنا- گزارش‌های منتشر شده خبر از این دارند که هکرهای روسی سعی در کسب کردن اطلاعات مربوط به واکسن شرکت فایزر داشته‌اند و هکرها چینی نیز فعالیت‌هایی مشابه را از خود نشان داده‌اند.
احتمال سرقت اطلاعات واکسن‌های اروپایی توسط هکرهای چینی و روس
گزارش‌های منتشر شده خبر از این دارند که هکرهای روسی سعی در کسب کردن اطلاعات مربوط به واکسن شرکت فایزر داشته‌اند و هکرها چینی نیز فعالیت‌هایی مشابه را از خود نشان داده‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget،  بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی روزنامه آلمانی De Volkskrant مشخص شده است که روسیه و چین حملات سایبری را علیه آژانس‌های داروی اروپا انجام داده‌اند.
 
این اطلاعات نشان از آن دارند که این حملات در ماه دسامبر شروع شده و اسناد و اطلاعات مربوط به واکسن‌ها و فرایند درمان ویروس کووید 19 را هدف قرار داده بودند.
 
البته هدف از این هک، تخریب نبوده بلکه هکرها تنها اطلاعات را شنود و و موارد مهم را برای استفاده خود سرقت کرده بودند که این امر موجب شد تا واکسن‌های شرکت‌های فایزر و BioNTech بیشترین میزان آسیب را ببینند.
 
 
 
در بخش دیگری از این گزارش مشخص شده است که چین در طول نیمه نخست سال 2020 میلادی و در فازهای اولیه همه‌گیری این ویروس، هک کردن اطلاعات تحقیقات دارویی را آغاز کرده بوده است و روسیه مدتی بعد به این فرایند ملحق شده است.
 
البته هنوز هدف اصلی از این هک مشخص نشده است و معلوم نیست که اطلاعات دزدیده شده به چه کاربری‌هایی اختصاص داده شده‌اند. همچنین کشورهای چین و روسیه هرگونه دست داشتن در این هک‌ها را تکذیب کرده‌اندو
 
با توجه به شرایط موجود و افشا شدن هک شدن مایکروسافت توسط هکرهای چین، به نظر می‌رسد که تنش‌های دیجیتالی میان شرق و غرب در حال اوج گرفتن است و با این شرایط بعید نیست که به زودی شاهد افشای اطلاعاتی بیشتر از هک‌های دیگر اعمال شده از سوی هر یک از طرفین باشیم.
 
کد مطلب: 64402
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام