کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اندازه‌گیری ضربان قلب با دوربین گوشی گوگل پیکسل + ویدئو

سايت خبری ايتنا , 19 اسفند 1399 ساعت 19:38

ایتنا - شاید در ابتدا فکر کنید که سنجیدن ضربان قلب با موبایل عملیات پیچیده‌ای باشد اما اندازه‌گیری ضربان قلب با گوشی‌های پیکسل از آنچه فکر کنید آسان‌تر به نظر می‌رسد.



ماه گذشته میلادی (فوریه) گوگل خبر از عرضه دو قابلیت جدید را برای اپلیکیشن Google Fit اعلام کرد. بر طبق خبری که گوگل منتشر کرد این ویژگی‌ها به کاربران امکان اندازه گیری ضربان قلب و میزان تنفس را با استفاده از دوربین‌های گوشی ‌می‌دهد.
 از امروز این قابلیت‌ها برای گوشی‌های Google Pixel عرضه شد.
 
به گزارش ایتنا از wccftech، گوگل امیدوار است با گوشی‌های پیکسل و دارا بودن قابلیت اندازه‌گیری ضربان قلب و تنفس جان تازه‌ای به بازار ببخشد.
شاید در ابتدا فکر کنید که سنجیدن ضربان قلب با موبایل عملیات پیچیده‌ای باشد اما اندازه‌گیری ضربان قلب با گوشی‌های پیکسل از آنچه فکر کنید آسان‌تر به نظر می‌رسد. فقط کافی‌است نوک انگشت خود را در بالای لنز دوربین پشتی اندکی فشار دهید و تلفن، ضربان قلب شما را در نوک انگشتاتنان تشخیص می‌دهد و در نهایت ضربان قلب را اندازه‌گیری می‌کند.
 
 

ویدئو
 

برای سنجش تنفس، شیوه گوگل پیکسل کمی فرق می‌کند. ابتدا باید گوشی را روی سطح صافی قرار دهید. پس از نشستن ، سر و سینه خود را در قاب دوربین جلوی تلفن قرار دهید. و در نهایت اپلیکیشن Google Fit برای محاسبه میزان تنفس، حرکات کوچک در قفسه سینه شما را اندازه گیری می کند.
 
 گوگل توصیه می‌کند اگر در چند دقیقه اخیر، فعال بوده اید و ضربان قلبتان عادی نیست، اول چند دقیقه صبر کنید تا گزارش دقیق‌تری از  Google Fit  دریافت کنید. همچنین باید مواردی مثل ماسک را را که می تواند مانع اندازه گیری شود از صورت بردارید.
 
Google Fit امکان ذخیره کردن گزارش‌های ضربان قلب و میزان تنفس را می‌دهد. بدین ترتیب می‌توانید روند گزارش ها را کنترل کنید.
اگر با این توصیفات، نسبت به حریم شخصی خود حساس شده‌اید، بهتر است نگرانی را کنار بگذارید! Google برای رفع نگرانی کاربران این مسئله را اینگونه توضیح می‌دهد: ویدئوهای گرفته شده از دوربین‌های تلفن شما فقط برای اندازه گیری ضربان قلب و ضربان تنفس استفاده می‌شوند و در سرویس‌های گوگل بارگذاری نمی‌شوند و در دستگاه ذخیره نمی‌شوند. این ویدئوها در زمان مشخص پردازش می شوند و بعداً حذف می شوند.
 
در حال حاضر ، ارائه این قابلیت‌ها فقط به گوشی های Google Pixel محدود است، اما انتظار می‌رود این ویژگی‌ها به زودی به سایر تلفن های اندرویدی نیز راه یابد.
 
 


کد مطلب: 64398

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/64398/اندازه-گیری-ضربان-قلب-دوربین-گوشی-گوگل-پیکسل-ویدئو

ايتنا
  https://www.itna.ir