۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۱

آموزش: چند نکته کلیدی برای کسب و کارها در انتخاب نام مناسب برای وب‌سایت

ایتنا- انتخاب اسم مناسب برای وب‌سایتی که در آن قصد تبلیغ کسب و کارتان را دارید، مولفه بسیار مهمی است. در ادامه نکاتی که در این راه باید در نظر داشته باشید را آموزش داده ایم.
آموزش: چند نکته کلیدی برای کسب و کارها در انتخاب نام مناسب برای وب‌سایت
انتخاب اسم مناسب برای وب‌سایتی که در آن قصد تبلیغ کسب و کارتان را دارید، مولفه بسیار مهمی است. در ادامه نکاتی که در این راه باید در نظر داشته باشید را آموزش داده ایم.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  creativebloq، شاید اولین چالشی که پس از تصمیم به ساخت یک وب‌سایت برای تبلیغ کسب و کارتان به ذهنتان خطور کند، انتخاب نامی مناسب است. انتخاب نام درست نه تنها نشان دهنده شان کمپانی یا کسب و کار شما است بلکه موجب می‌شود تا در نتایج جستجوها بهتر دیده شوید و حتی از رقبای خود در این زمینه پیش بیفتید. در ادامه به توضیح مولفه هایی می‌پردازیم که بهتر است موقع انتخاب نام مناسب برای وب‌سایتتان در نظر داشته باشید.
 
  1. برندتان را معرفی کنید
 هنگام انتخاب نام وب‌سایت باید به یاد داشته باشید که نام دامنه وب‌سایت شما باید منعکس کننده برند باشد. همچنین اگر در کسب و کار خود تازه وارد هستید بهتر است زمینه کاری تان را در دامنه وب‌سایت خود ذکر کنید. به عنوان مثال درج کلمه‌ای مانند تصویرسازی ، طراحی ، انیمیشن یا عکاسی در عنوان مفید خواهد بود. همچنین شما می‌توانید نام و شغل خود را در دامنه مورد نظرتان پیوند دهید.
  1. رقبای خود را بررسی کنید
برای بررسی وب‌سایت‌های رقبا سرویس ارائه شده خود را در Google تایپ کنید و به نتایج کلیدی ارائه شده در رتبه بندی توجه کنید. شما با انجام این کار می‌توانید دریابید که رقبای موفقی که در زمینه شغلی خود دارید، چه نامی را برای وب‌سایتشان انتخاب کرده اند و از آنها الهام گیری کنید.

پس از انتخاب نام وب‌سایت باید بررسی کنید که آیا قبلاً این دامنه توسط شخص دیگری گرفته شده است یا خیر. برای این کار از جستجوگر نام دامنه وب‌سایت استفاده کنید. چندین وب‌سایت وجود دارد برای انجام رایگان این کار وجود دارد. اگر متوجه شدید که نام برگزیده شما متعلق به شخص دیگری است می‌توانید به او پیشنهاد خرید ارسال کنید. البته به یاد داشته باشید که اغلب دامنه‌های محبوب قیمت بسیار بالایی دارند.

 
 
  1. قدرت سئو را فراموش نکنید
بهینه سازی موتور جستجو (SEO) ابزاری حیاتی برای هدایت بازدیدکنندگان به وب‌سایت شماست. اگر برای بهینه سازی نام دامنه خود وقت بگذارید می‌توانید رتبه آن را  در جستجوهای گوگل افزایش داده و در نتیجه مشتریان بالقوه بیشتری داشته باشید.
کلمات کلیدی مهمترین مولفه در هنگام تصمیم گیری در مورد نام وب‌سایت هستند البته شما در آینده با تاکتیک‌های سئو می‌توانید بازدید سایت خود را بیشتر اما انتخاب نام وب‌سایت همیشه با کلمات کلیدی به کار رفته در آن سایت مطابقت داشته باشد. به خاطر داشته باشید که اپراتورهای موتور جستجو از این تاکتیک‌های یئو مطلع هستند ، بنابراین حتی اگر نام دامنه شما مناسب جستجو باشد، کل سایت شما نیز باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد. در غیر این صورت، این خطر وجود دارد که شما به دلیل پر کردن کلمات کلیدی جریمه شوید و سایت شما از رتبه بندی پایین بیاید.
 
  1. انتخاب نامی کوتاه و ساده
اگرچه انتخاب نامی خلاقانه برای برندتان می‌تواند تبلیغ خوبی برای کسب و کار شما باشد اما بهتر است آن را تا حد ممکن ساده و کوتاه کنید. از انتخاب نام‌های بی سر و ته که تایپ یا یادآوری آنها مشکل است خود داری کنید. بهترین کار این است که نام سایتتان را زیر 14 کاراکتر در نظر بگیرید و حتی چند آن را بلند تکرار کنید تا از روان بودن آن اطمینان حاصل کنید.
نکته بعدی انتخاب اسم‌های ترند شده بر اساس فرهنگ فعلی غالب بر جامعه است. تا حد ممکن از انتخاب این نوع اسامی خود داری کنید و به یاد داشته باشید هیچ تضمینی برای دوام نامی که نامی که امروزه به اصطلاح مد است در سال‌های آینده وجود ندارد.
 
  1. در نظر گرفتن افزونه‌ای دیگر
اکثر افراد هنگام تصمیم گیری برای نام دامنه خود به طور خودکار به آدرس .com مراجعه می‌کنند اما باید به یاد داشته باشید که این تنها گزینه پیش روی شما نیست. امروزه افزونه‌های بی شماری برای انتخاب نام وب‌سایت وجود دارد.پسوند‌های .com معمولا بسیار گران است و شما می‌توانید به جای ان به سایر گزینه‌های جایگزین نظیر .net یا .org مراجعه کنید. علاوه بر این در سال‌های اخیر گرایشی برای پسوندهای ویژه صنعت‌ها وجود داشته است.
 
انتخاب پسوند دامنه‌ای که مخصوص صنعت شما باشد می‌تواند عنصر جالبی به برند شما اضافه کند و به کوتاه شدن نام دامنه شما کمک کند زیرا حرفه شما به صورت پیشفرص دردر دامنه سایتتان گنجانده خواهد شد. از افزونه‌های محبوب این سری می‌توان به .studio، .art، .graphics، .design، .digital و... اشاره کرد.
 
  1. تست نام انتخابی روی همکاران و دوستان
زمانی که نام مورد نظرتان را برای وب‌سایت خود پیدا کردید آن را با همکاران و دوستانتان در میان بگذارید و واکنششان را ببینید. به یاد داشته باشید که تغییر نام وب‌سایت در میانه راه کسب و کار و زمانی که تا حدی معروف شدید، کار بسیار دشواری است. پس در انتخاب اسم مناسب دقت کنید.
 
  1. با افراد با سابقه در این باره مشورت کنید.
سعی کنید از کسانی که پیش از این راه شما را رفته اند در این زمینه کسب تجربه کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از تجربه‌های دیگران باعث می‌شود که بدون صرف هزینه خاصی بتوانید دانش قابل توجهی به دست بیاورید. پس از انتخاب نام مناسب، فرایند ساخت وب‌سایت را آغاز کنید و در صورت نیاز از یک طراح سایت بهره ببرید. باز هم به یاد داشته باشید که وب‌سایت شما در دنیای دیجیتال امروزی نماد کیفیت کسب و کارتان است. پس برای افزایش کیفیت آن وقت بگذارید و در صورت نیاز هزینه کنید.
 
کد مطلب: 64301
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام