۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۸

تهدید دولت هند برای مسدود کردن توییتر در صورت عدم سانسور انتقادها

ایتنا- دولت هند توییتر را تهدید کرده است که اگر حساب‌های کاربری منتقدان دولت وقت را مسدود نکند، کارمندانش به زندان خواهند افتاد.
تهدید دولت هند برای مسدود کردن توییتر در صورت عدم سانسور انتقادها
دولت هند توییتر را تهدید کرده است که اگر حساب‌های کاربری منتقدان دولت وقت را مسدود نکند، کارمندانش به زندان خواهند افتاد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  Engadget، دولت هند به تازگی به توییتر هشدار داده است که این شبکه اجتماعی می‌بایست برای جلوگیری از زندانی شدن کارمندانش «محتوای التهاب آفرین» را از برد خود حذف کند. دولت هند تحت هدایت نخست وزیر نارندرا مودی این دستور را پس آن صادر کرد که توییتر 257 حساب کاربری منعکس کننده اعتراض‌های کشاورزان را رفع مسدودیت کرد.
 
حساب‌های کاربری یاد شده به رهبران اپوزیسیون دولت، سایت خبری The Caravan و سایر نویسندگان و روزنامه نگاران منتقد تعلق دارد. برخی از این کاربران با ترند کردن هشتگ‌هایی مبنی بر سرکوب اعتراض‌های کشاورزان توسط مودی قوانین پیشنهادی بحث برانگیزی که به اعتقاد کشاورزان به کاهش در آمد آنها و وابستگی شان به شرکت‌های بزرگ می‌انجامد، اعتراض کردند.
 
توییتر در ابتدا این حساب‌های کاربری را مسدود کرده و سپس تصمیم خود را در این رابطه عوض کرد. این شبکه اجتماعی مدعی شد که توییت‌های ارسالی از جانب این معترضان ناشی از آزادی بیان است و ارزش خبری دارد. وزارت فناوری و ارتباطات هند نیز در پاسخ به این اقدام دستور مسدود سازی حساب‌های یاد شده را ارسال کرد.
 
 
 
این سازمان در اطلاعیه ای به این شبکه اجتماعی اعلام کرد که:« توییتر یک میانجی است و آنها موظف به اطاعت از دستورهای دولت هستند. عدم انجام این کار مجازات کیفری دارد.» علاوه بر این دولت هند اعلام کرد که هشتگ هایی که علیه دولت استفاده شده‌اند سو استفاده گرایانه و التهاب آمیز هستند و به ایجاد تنش در جامعه دامن می‌زنند.
 
علاوه بر این دولت مودی از سلبریتی هایی غربی که پشتیبانی شان از این اعتراض‌ها را ابزار کرده‌اند نیز به شدت بر افروخته شده است. با این حال برخی از بازیگرهای پشتیبان مودی در بالیوود علیه این توییت‌ها نوشته‌اند و از دامن زدن به کاهش اتحاد در هند سخن گفته اند.
 
به این ترتیب توییتر بار دیگر محکوم است که از میان حفاظت از کارمندان و منافع تجاری خود یا سانسور کردن صداهای مخالف یکی را انتخاب کند. شاید در این میان کفه حفظ منافع در هندوستان سنگین‌تر باشد.
 
کد مطلب: 64066
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام