۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۶

رئیس کمیسیون انرژی مجلس: مرغداری‌ها و گاوداری‌ها به محل استخراج ارز تبدیل شدند

ایتنا - رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفته است که برخی با نصب دستگاه در مکان‌هایی مانند مرغداری‌ها، آن‌ها را به کارخانه تولید رمزارزها تبدیل کرده‌اند. این ادعا در حالی است که به گفته کارشناسان استخراج بیت کوین در مرغداری و گاوداری‌ها امکان‌پذیر نیست.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس: مرغداری‌ها و گاوداری‌ها به محل استخراج ارز تبدیل شدند
رئیس کمیسیون انرژی مجلس ایران گفته است که افراد سودجو با نصب دستگاه در مکان‌هایی مانند مرغداری‌ها، آنها را به کارخانه تولید رمز ارزها تبدیل کرده‌اند.
این ادعا در حالی است که به گفته کارشناسان استخراج بیت کوین در مرغداری و گاوداری‌ها امکان پذیر نیست، چراکه سطح مصرف برق و اینترنت این واحدهای تولیدی مشخص است و تغییر ناگهانی در مصرف این دو فاکتور به وضوح تغییر کاربری را نشان می‌دهد.

به گزارش ایتنا فریدون عباسی‌ دوانی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس، در گفت‌و‌گو با ایلنا مدعی شده بود بعضی از افراد با نصب دستگاه ماینر در مکان‌هایی مانند مرغداری و گاوداری آنها را به کارخانه تولید رمزارز تبدیل کرده‌اند.
وی خواستار نظارت بیشتر بر این واحدها شد چراکه انجام چنین اقداماتی در واحدهای مرغداری با گاوداری مشکلات متعددی را ایجاد کرده است.

طرح این ادعا در حالی است که سطح استفاده برق و اینترنت در مرغداری و گاوداری‌ها مشخص است و هر نوع تغییر کاربری که استفاده این دو فاکتور را افزایش دهد به راحتی قابل تشخیص است، به ویژه استخراج رمز ارزها که مصرف برق و اینترنت را به شکل قابل توجهی افزایش می دهد.

حبیب اسدالله نژاد، نائب رئیس کانون مرغداران گوشتی، درباره امکان نصب دستگاه ماینر در مکان‌هایی مانند در مرغداری و گاوداری‌ها و تبدیل آن به کارخانه تولید رمزارز گفت: امکان این نوع تغییر کاربری در مرغداری و گاوداری‌ها با توجه به سطح مشخص مصرف برق و اینترنت تقریبا صفر است.
وی یادآور شد: واحدهای مرغداری و گاوداری جز فعالیت‌های تولید با مصرف برق و اینترنت زیاد نیستند و هر نوع تغییر کاربری که منجر به افزایش قابل توجه میزان مصرف آن‌ها شود به راحتی قابل تشخیص است.

گفتنی است در پی خاموشی های اخیر در ایران برخی دلیل قطعی را به استفاده از دستگاه‌های استخراج رمزارزها د رایران مرتبط دانسته‌اند.
در سال ۱۳۹۵ همزمان با اوج گرفتن بهای بیت کوین، نام این رمزارز در ایران مطرح شد.
اسکناس یا سکه بیت‌کوین یک پول مجازی و یک روش پرداخت دیجیتال است که بر مبنای رمزنگاری و با شبکه‌ای از کامپیوترها ممکن می‌شود.
 
 
کد مطلب: 63984
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
خوب شاید دلیل گرانی مرغ همین باشه ، انگاری یه جورایی همه دارن تشویق به تولید بیت کوین میشن و اصل تولید را فراموش کرده اند. بیت کوینی که خرج و دخلش هیچ نظارتی نمی تواند داشته باشد!!!!!!!!؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام