۰
plusresetminus
يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۵۰

مدل محاسباتی که نشان می‌دهد چگونه مغز حافظه‌های کوتاه مدت را مدیریت می‌کند

ایتنا - دانشمندان به یک مدل محاسباتی جدید دست یافته‌اند که نشان می‌دهد مغز چگونه اطلاعات کوتاه مدت را با استفاده از انواع خاصی از یاخته های عصبی حفظ می‌کند.
مغز چگونه حافظه‌های کوتاه مدت را مدیریت می‌کند؟
دانشمندان به یک مدل محاسباتی جدید دست یافته‌اند که نشان می‌دهد مغز چگونه اطلاعات کوتاه مدت را با استفاده از انواع خاصی از یاخته های عصبی حفظ می‌کند.
به کمک یافته‌های آنها می‌توان توضیح داد که چگونه حافظه کاری در طیف وسیعی از بیماری‌های اعصاب و روان، از جمله اسکیزوفرنی و همچنین در پیری طبیعی دچار نقص و اختلال می‌شود.

به گزارش ایتنا از باشگاه نقشه‌برداری مغز، سینوفسکی و رابرت کیم (Sejnowski and Robert Kim) ، دانشجوی دکترای/دکترای سالک و دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، یک مدل کامپیوتری از قشر پیش پیشانی، منطقه‌ای از مغز که مدیریت حافظه کاری را برعهده دارد، خلق کردند.

این محققان از الگوریتم‌های یادگیری برای آموزش مدل خود جهت انجام یک آزمایش که معمولاً برای سنجش حافظه کاری در پستانداران استفاده می‌شود، استفاده کردند که در آن حیوانات باید تعیین کنند که آیا الگوی مربع‌های رنگی روی صفحه با الگویی که چندین ثانیه قبل دیده شده مطابقت دارد یا خیر.

 


سینوفسکی و رابرت کیم (Sejnowski and Robert Kim) بررسی کردند که چگونه مدل آنها قادر به انجام این/فعالیت با دقت بالا است سپس آن را با داده‌های موجود در مورد الگوهای فعالیت مغزی مشاهده شده در میمون‌های که در حال انجام این فعالیت هستند، مقایسه کردند.
در هر دو آزمایش، یاخته‌های عصبی واقعی و شبیه‌سازی شده درگیر در حافظه کاری، در مقیاس زمانی کندتری نسبت به سایر نورون‌ها عمل می‌کنند.

به گفته کیم "اختلال حافظه کاری در اختلالات اعصاب و روان ، از جمله اسکیزوفرنی و اختلالات طیف اوتیسم شایع است". "اگر ما بتوانیم مکانیسم حافظه کاری را توضیح دهیم ، گامی در جهت درک چگونگی بروز نقص حافظه کاری در این اختلالات برداشته‌ایم."

یافته های این دانشمندانِ (موسسه) سالک در تاریخ 17/09/1399 در مجله (Nature Neuroscience) به چاپ رسیده است.
 
کد مطلب: 63806
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام