۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۲

درخواست مایکروسافت از AMD برای کمک به افزایش تولید قطعات ایکس باکس سری ایکس

ایتنا- به نظر ‌می‌رسد که مایکروسافت در راستای پاسخگویی به تقاضای کنسول‌های جدید خود از کمپانی ای ام دی درخواست کمک کرده است.
درخواست مایکروسافت از AMD برای کمک به افزایش تولید قطعات ایکس باکس سری ایکس
به نظر ‌می‌رسد که مایکروسافت در راستای پاسخگویی به تقاضای کنسول‌های جدید خود از کمپانی ای ام دی درخواست کمک کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از techradar، سه ماه ار تاریخ عرضه ایکس باکس سری ایکس و اس ‌می‌گذرد اما به نظر ‌می‌رسد که ماسکروسافت همچنان برای تامین قطعات این کنسول مشکل دارد. مشکلی که تا آوریل 2021 امیدی به حل شدن آن وجود ندارد.
 
با این حال فیل اسپنسر به عنوان مدیر ایکس باکس به هواداران اطمینان داده است که این کمپانی به سختی در تلاش است تا این کنسول را به صورت گسترده‌تر عرضه کند و حتی در این راه از کمپانی ای.ام.دی نیز برای تامین قطعات و در نتیجه عرضه بیشتر این کنسول جدید کمک خواسته است.
 
کمپانی ای ام دی مسئول تامین پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی ایکس باکس سری ایکس و اس است و افزایش تولید این کمپانی در نتیجه به عرضه بیشتر کنسول یاد شده در بازار خواهد انجامید. با این حال مشکل فقط برای اکس باکس و مایکروسافت پیش نیامده است و از آنجایی که اس.ام.دی تامین کننده پردازنده پلی استیشن 5 است، کمپانی سونی نیز با مشکلی مشابه دست و پنجه نرم ‌می‌کند.
 
 
 
به این ترتیب اگرچه مایکروسافت تمام تلاش خود را برای ساخت و عرضه کنسول جدید خود در پیش گرفته است اما به نظر ‌می‌رسد از آنجایی که برای تامین قطعات سخت‌افزاری آن به کمپانی‌های دیگر وابسته است، پس در این مورد اختیار صد در صدی ندارد. علاوه بر این به نظر ‌می‌رسد که کمبود تراشه‌های ای.ام.دی تا فوریه 2021 ادامه داشته باشد.
 
البته تنها مشکل کمبود عرضه کنسول‌های جدید مربوط به مشکل در تامین قطعات آنها نیست بلکه در این میان دلال‌ها نیز با هجوم به وب سایت‌های فروشنده این کنسول‌ها و خرید تمام موجودی آنها در یک چشم به هم زدن موجب شده است که دست خریدار واقعی از این محصولات فعلا کوتاه باشد.
 
در نهایت تخمین‌های مایکروسافت خبر از آن دارد که این مشکل تا آوریل سال 2021 همچنان ادامه خواهد داشت و از آن پس عرضه این کنسول‌ها در بازار با میزان تقاضا برای خرید انها هماهنگی پیدا خواهد کرد.
 
کد مطلب: 63673
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام