۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۲

مراقب رمز اینترنت بانک و موبایل بانک خود باشید

ایتنا - هنگام واردکردن آیتم‌های ورود به بانک مراقب باشید تا کسی شما را دید نزند، مشخصات ورود به صفحه خود را به‌ هیچ‌وجه در اختیار دیگران قرار ندهید، پیامک برداشت و واریز به‌حساب خود را فعال کنید.
مراقب رمز اینترنت بانک و موبایل بانک خود باشید

رئیس پلیس فتا استان اردبیل ضمن اشاره به اینکه تنها راه ورود به پنل بانکداری الکترونیک، اینترنت بانک و موبایل بانک است، گفت: اختصاص نام کاربری خاص، کلمه عبور قوی و فعال کردن رمز یک‌بارمصرف برای تأییدیه ورود، مهم‌ترین اقدامات در جهت جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران است.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ علی قهرمان طالع رئیس پلیس فتا استان اردبیل گفت: عدم رعایت نکات امنیتی در خدمات بانکداری الکترونیک از سوی بانک‌ها، مؤسسات و کاربران، زمینه سرقت موجودي حساب‌ها را براي فرد کلاهبردار فراهم می‌کند.

وی افزود: کاربران این‌گونه خدمات باید در تخصیص کلمه عبور به مواردی همچون استفاده از کاراکترهای ترکیبی، بزرگ و کوچک و علائم مختلف، عدم استفاده از اسامی و اعداد خاص، تغییر دوره‌ای آن‌ها، عدم استفاده مجدد از رمزی که قبلاً به کار برده شده، عدم استفاده از رمز یکسان برای بانک‌های متفاوت، عدم یادداشت موارد و به همراه داشتن آن‌ها، عدم ذخیره‌سازی در مرورگرها و عدم استفاده از رمز عبور پیش‌فرض دقت کنند. 

رئیس پلیس فتا استان اردبیل به شهروندان توصیه کرد: تا جایی که امکان دارد کاربران نباید در مراکز عمومي نظير کافی‌نت‌ها يا مکان‌هایی که اينترنت رايگان در اختيار شما می‌گذارند و از امنيت آن اطمينان کافي نداريد وارد اينترنت بانک یا موبایل بانک خود شوند، از پاسخ به ایمیل‌های مشکوک ارسالی به نام بانک خودداری کنند. 

این مقام مسئول ادامه داد : هنگام واردکردن آیتم‌های ورود به بانک مراقب باشید تا کسی شما را دید نزند، مشخصات ورود به صفحه خود را به‌ هیچ‌وجه در اختیار دیگران قرار ندهید، پیامک برداشت و واریز به‌حساب خود را فعال کنید، از افزونه‌ها و برنامه‌های امنیتی مثل ضد فیشینگ استفاده کرده و همچنین به‌ هیچ‌وجه در هنگام استفاده از بانکداری آنلاین VPN خود را روشن نکنید.  

سرهنگ علی قهرمان طالع گفت: کاربران باید برای دریافت موبایل بانک حتماً به وب‌سایت و یا خود بانک مراجعه و همچنین می‌توانند از وبگاه پلیس فتا برای ورود به اینترنت بانک استفاده کنند؛ هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده صفحات و برنامه‌های مشکوک آن را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش کنند.
کد مطلب: 63649
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام