۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۸

افزایش تعرفه مخابراتی به نفع همه!

ایتنا - دبیر سندیکای صنعت مخابرات معتقد است افزایش تعرفه و هزینه اتصال و نگهداری در وضعیت کنونی، به نفع تمام بازیگران حوزه ارتباطات و حتی انواع مشتریان اعم از تجاری و خانگی است.
افزایش تعرفه مخابراتی به نفع همه!

دبیر سندیکای صنعت مخابرات معتقد است افزایش تعرفه و هزینه اتصال و نگهداری در وضعیت کنونی، به نفع تمام بازیگران حوزه ارتباطات و حتی انواع مشتریان اعم از تجاری و خانگی است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، فرامرز رستگار- دبیر سندیکای صنعت مخابرات با تبیین شرایط حال حاضر در بخش زیرساختی تلفن ثابت، حمایت سندیکای مخابرات را از افزایش منطقی و بهینه تعرفه خدمات در این بخش اعلام کرد و افزود: علی‌رغم تصور ظاهری، افزایش تعرفه و هزینه اتصال و نگهداری در وضعیت کنونی به نفع تمام بازیگران حوزه ارتباطات و حتی انواع مشتریان اعم از تجاری و خانگی است.

وی بیان کرد: اگر از دیدگاه کلان اقتصادی به صنعت مخابرات نگاه کنیم، نظام تعرفه‌بندی متناسب با تورم موجود، اثر به‌سزایی در بازگشت سریع‌تر سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده، توسعه آسان‌تر شبکه و رضایت بیشتر مشتریان دارد. به همین دلیل، برای رسیدن به حداکثر بهره‌وری، باید نظام درستی در تعیین میزان تعرفه‌ منظور کرد.

وی افزود: در صورت وقوع تحول رویکردی در نگاه تصمیم‌سازان، خدمات و بخش توسعه زیرساختی شرکت مخابرات ایران به‌عنوان اپراتور محوری بازار ارتباطات، پیشرفت قابل توجهی خواهد یافت که سود آن بیشتر از همه برای تمام مجموعه حاکمیت و مشتریان با دریافت خدمات فراتر از وضعیت کنونی در بخش‌های مختلف اعم از صوت و دیتا به‌ویژه در بخش‌های FTTH و VDSL محقق خواهد شد.

دبیر سندیکای مخابرات ادامه داد: هم‌اکنون با وجود تمامی محدودیت‌های تعرفه‌ای و رگولاتوری، تحولات چشمگیری در حوزه تلفن ثابت در کشور رخ داده و بر اساس آمار، ایران در بین کشورهای حوزه خاورمیانه از نظر ضریب نفوذ، دارای جایگاه مناسب و قابل قبولی است، اما این مورد صرفا کافی نبوده و وضعیت کشورمان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با حمایت تعرفه‌ای از شرکت مخابرات، به یک دگرگونی اساسی منجر می‌شود.

انجام تعهدات شرکت مخابرات در گرو اصلاح تعرفه‌هاست
مجید سلطانی - مدیرعامل شرکت مخابرات نیز پیش از این عنوان کرده بود: در صورت اصلاح و افزایش منطقی تعرفه‌ها، شرکت مخابرات ایران می‌تواند به تعهدات فنی و غیرفنی خود ازجمله تعهدات نسبت به کارکنان، بازنشستگان، کارگزاران، پیمانکاران و تمامی ذی‌نفعان شرکت عمل کند. درحال حاضر با توجه به تورم موجود در جامعه تمامی تعرفه‌های سازمان‌ها و شرکت‌های خدماتی چندین بار افزایش یافته، درحالی که چندین سال است تغییری در تعرفه‌های مخابرات صورت نگرفته و با توجه به تورم موجود، این سطح از تعرفه جوابگوی هزینه‌های شرکت مخابرات ایران نیست.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به هزینه‌های بالای شرکت در بخش نگهداری خطوط تلفن ثابت اشاره کرد و گفت: ما به دنبال سود در حوزه ثابت نیستیم و تنها هدفمان این است که جلوی ضرر موجود را بگیریم و حداقل هزینه‌های نگهداری موجود در تلفن ثابت جبران شود. امیدواریم با کمک شورای رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات این تعرفه‌ها به‌طور منطقی اصلاح شود تا شرکت مخابرات ایران بتواند از تنگناهایی که در این چند سال گریبان شرکت را گرفته، بیرون بیاید و بتواند به تعهدات خود به کارکنان و بازنشستگان شرکت عمل کند.

وی افزود: درحال حاضر هزینه نگهداری یک خط تلفن حدود ۱۵هزارتومان و درآمد به‌دست‌آمده از آن خط حدود ۶۰۰۰ تومان است، درواقع شرکت مخابرات حدود ۱۰هزارتومان ضرر برای هر خط تلفن در ماه متحمل می‌شود که این مقدار برای ۲۸میلیون خط ثابت مورد محاسبه قرار می‌گیرد که شرکت مخابرات را با زیان قابل ملاحظه‌ای در این حوزه روبه رو می‌کند. بنابراین کمک و یاری شورای رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات و اصلاح و افزایش تعرفه‌ها راهی برای جبران این ضررها و هزینه‌های شرکت است. شرکت مخابرات ایران 
کد مطلب: 63633
برچسب ها: مخابرات تعرفه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام