۰
plusresetminus
سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵

گوگل و مایکروسافت به جمع شاکیان شرکت اسراییلی پیوستند

ایتنا - گوگل و مایکروسافت به دعوای حقوقی فیس‌بوک علیه یک تولید کننده جاسوس افزار در اسراییل پیوستند و نسبت به فعالیت‌های این شرکت هشدار دادند.
گوگل و مایکروسافت به جمع شاکیان شرکت اسراییلی پیوستند


در پی فاش شدن هک موبایل خبرنگاران الجزیره با جاسوس‌افزاری متعلق به NSO (یک شرکت اسراییلی) روز گذشته مایکروسافت و گوگل نیز به دعوای قانونی فیس بوک از این شرکت پیوستند. آنها گزارشی در دادگاه فدرال ثبت کردند و هشدار دادند محصولات این شرکت اسراییلی خطرناک هستند. 

به گزارش ایتنا از مهر، این گزارش که در دادگاه تجدید نظر تشکیل شد، جبهه جدیدی را در دادخواست فیس بوک علیه NSO باز می کند. این پرونده از سال گذشته و پس از آن آغاز شد که تحقیقات نشان داد این شرکت از یک باگ در پیام رسان واتس‌اپ سوءاستفاده و از بیش از 1400نفر در سراسر جهان جاسوسی می‌کرده است.

این در حالی است که شرکت مذکور ادعا می کند از آنجا که ابزارهایی برای نظارت بر سازمان های جاسوسی می فروشد باید از مصونیتی حاکمیتی بهره ببرد. مصونیت حاکمیتی نوعی دکترین حقوقی است که دولت های خارجی را از شکایت ها مصون می کند.

اما مایکروسافت، گوگل، سیسکو، VMWare (متعلق به دل تکنولوژیز) و سازمان انجمن اینترنت ( مستقر در واشنگتن) به شکایت فیس‌بوک پیوسته اند و معتقدند اعطای مصونیت حاکمیتی به این شرکت به گسترش فناوری هک و توسعه ابزارهای نظارتی سایبری منجر می‌شود. 
کد مطلب: 63500
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام