۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۸

آموزش : بایدها و نبایدهای به‌روزرسانی سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند

ایتنا - آیا واقعا آپدیت باعث قرار دادن ویژگی‌های بهتر می‌شود یا فقط باعث می‌شود که افراد گوشی‌های مدل بالاتر بخرند که بتوانند سیستم عامل‌های بالاتر و آپدیت‌های جدید را ساپورت کنند؟
آموزش : بایدها و نبایدهای به‌روزرسانی سیستم‌عامل گوشی‌های هوشمند

۹۹.۶ درصد از کسانی که دارای گوشی موبایل هستند، از اندروید یا ios استفاده می‌کنند. سیستم عامل موبایل‌های دیگر مثل ویندوز یا بلک بری بسیار کمتر است. یکی از دلایل اصلی که چرا این دو جزء اصلی‌ترین‌ها هستند، آپدیت‌های OS است. این آپدیت‌ها همگی روی بهبود توانایی‌های گوشی تمرکز می کنند و تجربه بهتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

این دقیقا همان چیزی است که سازندگان گوشی‌ها می‌گویند.

اما آیا حقیقت دارد؟
چرا باید سیستم عامل یا OS را آپدیت کرد؟
آیا واقعا آپدیت باعث قرار دادن ویژگی‌های بهتر می‌شود یا فقط باعث می‌شود که افراد گوشی‌های مدل بالاتر بخرند که بتوانند سیستم عامل‌های بالاتر و آپدیت‌های جدید را ساپورت کنند؟
برای اینکه مزیت‌های آپدیت گوشی را بدانید، به شما کمک می‌کنیم:
 

۷ دلیل برای آپدیت کردن سیستم عامل گوشی

۱- ویژگی‌های جدید در موبایل
هر سیستم عامل جدیدی که به بازار می‌آید، دارای ویژگی‌های جدیدی است. ممکن است برنامه دوربین در آن قوی‌تر شود و کل سخت افزار گوشی بهتر کار کند یا توانایی ریپلای یا پاسخ دادن به چت ها در قسمت اعلان یا نوتیفیکیشن عملکرد بهتری پیدا کند.

یک نمونه عالی در این مورد، اجرای split-screens یا صفحات برش داده شده است. آپدیت جدید سیستم عامل اندروید، باز شدن چند پنجره به صورت همزمان را ساپورت می‌کند. این ویژگی به افراد اجازه می‌دهد که بتوانند به دو اپلیکیشن متقاوت به طور همزمان دسترسی داشته باشند و آنها را در پنجره‌های جداگانه باز کنند و چند کار را همزمان انجام دهند.

ویژگی جدید دیگر شامل کیبورد بهتر، ساپورت ایموجی و عمودی شدن صفحه گوشی است.

می‌توانید از برنامه‌های درجه اول مانند Apple’s Health Records یا Android’s capability برای پین کردن اپلیکیشن‌ها در منوی اشتراک گذاری شده هم استفاده کنید.

اگر سیستم عامل گوشی را آپدیت نکنید، قادر نخواهید بود به ارتباط برقرار کردن با افراد دیگر ادامه دهید. اگر از گوشی خود برای تجارت یا بیزینس استفاده می‌کنید، ممکن است در سودگیری شما موثر نباشد. اما اگر مشتری بخواهد صفحات گوشی خود را با شما به اشتراک بگذارد یا از اپلیکیشن‌های سنگین اشتراک گذاری فایل استفاده کند که گوشی آن را ساپورت نمی‌کند، چه؟ زیرا گوشی با نسخه سیستم عامل قدیمی قادر به انجام این کار نخواهد بود.

همچنین می‌توانید ویژگی‌های جدیدی را در قسمت دوربین هم مشاهده کنید. آپدیت جدید سیستم عامل می‌تواند استقامت دوربین، فیلترهای جدید، تنظیمات جدید دوربین یا گزینه‌های شبکه‌ای جدید را مانند آپلود عکس‌ها به داخل کلود یا ابر یا فیس‌بوک را با یک ضربه آسان‌تر کند.

ضروری است که اطلاعات بیشتری را در مورد ویژگی‌های جدید و ارتقادهنده‌های سرویس یاد بگیرید تا مطمئن شوید که از کل مزایا استفاده کرده‌اید. اگر مدام گوشی خود را آپدیت می‌کنید، پس می توانید به طور مداوم از ویژگی‌های جدید آن استفاده کنید.

۲- افزایش امنیت
تا زمانی که تکنولوژی وجود دارد، افرادی هستند که سعی دارند شما را هک کرده و اطلاعاتتان را بدزدند. در واقع هک کردن اطلاعات مهمی مثل حساب بانکی، حساب پی‌پال و کارت‌های اعتباری به مشکلی بزرگتر از مشکلات دیگر گوشی تبدیل شده است. افرادی که خریدهای خود را آنلاین روی گوشی انجام می دهند، بیش از بقیه در معرض هک شدن اطلاعات هستند.

خبر خوب این است که از طریق آپدیت کردن سیستم عامل می توانید با این کار مبارزه کنید. هر آپدیت جدید، چه برای اندروید، چه برای ios یا هر سیستم دیگری در موبایل، ویژگی‌های امنیتی جدید را در اختیارتان قرار می‌دهد. این ویژگی ها به رمزدار کردن اطلاعات مهم مخصوصا هنگام انجام معاملات برای مبارزه با دزدی‌های احتمالی کمک می‌کند.

آپدیت‌های جدید نرم‌افزار ضد جاسوسی، پسوردهای بهتر، و ویژگی‌های ارتقایافته برای آنتی ویروس دارند. زمانی که از موبایل خود برای اپلیکیشن‌های استاک مارکت و بیزینس روزانه خود استفاده می‌کنید، ضروری است که آن را آپدیت کرده باشید.

به چند سال قبل نگاه کنید، می‌بینید که گوشی تلفن شما فقط با یک سیستم پین کد قفل می‌شد.

این روزها سیستم عامل‌های آپدیت شده تشخیص چهره، اسکن اثر انگشت، و الگوی قفل گوشی را بهبود می بخشد تا تضمین کند که هیچکس نمی‌تواند گوشی شما را بردارد و به اطلاعاتتان دسترسی داشته باشد.

آپدیت‌های دیگری هم در پشت صحنه وجود دارد مانند رمزهای قوی‌تر برای انتقال از طریق بلوتوث یا هنگامی که با شبکه عمومی وای‌فای از فیسبوک استفاده می‌کنید.

۳- ساپورت اپلیکیشن
آیا دوست دارید که از جدیدترین اپلیکیشن‌های چت برای دستگاه‌های ios یا اندروید استفاده کنید؟

اگر از آپدیت کردن سیستم عامل گوشی خود صرفنظر کنید، این اپ ها روی گوشی شما کار نمی کنند. بسیاری از اپلیکیشن‌ها با راه‌اندازی اپدیت‌های سیستم عامل کار می‌کنند و تضمین می‌کنند که اپلیکیشن‌ها همگی در آخرین نسخه خود هستند. به این معنی که با گذشت زمان، اپلیکیشن‌ها دیگر نسخه‌های قدیمی‌تر را ساپورت نمی‌کنند.

اجراکنندگان اپلیکیشن این کار را انجام می دهند، زیرا برای تجارتشان معنادار است. اکثر افراد سیستم عامل خود را دقیقا زمانی که نسخه جدید آزاد می شود، آپدیت می کنند تا برنامه بتواند در این OS کار کند. این اپلیکیشن ها همچنین ویژگی های جدیدتر دارند تا استقامت بالاتری داشته باشند و محیطی بدون باگ را فراهم کنند.

به همین دلیل است که به طور مثال، ممکن است اپلیکیشن چت، ویدئوهای لایو و زنده را روی اندروید ۷٫۰ نوقا ساپورت کند، اما روی اندروید لالی پاپ ۵٫۰ این کار را نکند.

اپلیکیشن‌های بازی مشخصا نیازمند آپدیت مداوم سیستم عامل هستند. استقامت آپدیت یک سیستم عامل می تواند فواید زیادی برای بازی‌ها داشته باشد و فرصت ارتقای بازی را افزایش دهد. اگر سیستم عامل موبایل خود را آپدیت نکنید، ممکن است بازی به راحتی همیشه اجرا نشود.

 


۴- افزایش استقامت با آپدیت سیستم عامل
اگر در لیست بلند بالای آپدیت‌های اپل ios باشید، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پایدار آپدیت‌های سیستم عامل موبایل شامل افزایش استقامت است. این ارتقاهای کوچک از کرش شدن یا ری استارت بدون دلیل، باگ‌های مربوط به خرابی موبایل یا مشکلات اجرایی برنامه جلوگیری می‌کنند.

ارتقای استقامت گوشی فقط به خاطر اجرای سیستم عامل پشت صحنه نیست. گاهی اوقات آپدیت سیستم عامل می تواند استقامت دوربین را هم بالا ببرد. آپدیت‌های دیگر روی استقامت برنامه حین انجام چند کار تمرکز می کند یا تضمین می کند اپلیکیشن‌های سنگین مانند بازی‌های ویدئویی به راحتی همراه با اجرا شدن اپلیکیشن های دیگر در قسمت‌های دیگر اجرا شوند.

در نگاه اول، این آپدیت‌های کوچک مهم به نظر نمی رسند. اگرچه که آپدیت‌های بیشتر و بیشتر خواهند آمد و مشاهده اینکه یک سیستم عامل آپدیت شده سریع تر از قبل اجرا می‌شود، آسان تر خواهد بود.

۵- بهبود وضعیت باتری
مشکل طول عمر باطری همیشه وجود دارد. اواخر سال گذشته، اپل پذیرفت که بعد از آپدیت کردن سیستم عامل، مشکلاتی مثل کم شدن عمر باطری مدل های قدیمی‌تر نسبت به مدل‌های جدیدتر ایجاد شده است. آنها توضیح دادند که این کار را انجام دادند تا درخواست برای آپدیت سیستم عامل بالا و بالاتر برود. در نتیجه طول عمر باتری مدل‌های قدیمی کاهش پیدا کرد.

اگرچه که این آپدیت‌های جدید ممکن است در کنار ویژگی‌های منفی به بهبود عمر باتری کمک کند که نسبت به مدل‌های قدیمی ios بهتر است. اکنون این ویژگی به شما اجازه می‌دهد که کنترل باتری و مدت زمان باقی ماندن آن را در دست داشته باشید.

سیستم عامل‌های دیگر هم همین کار را انجام می‌دهند- آنها اغلب روی بهبود عمر باتری تمرکز می‌کنند، تا زمان شارژ شدن گوشی کمتر شود و مدت زمان بیشتری دوام بیاورد. این مورد بسیار مهم است، زیرا جدیدتر است و قدرت اپلیکیشن نیز بالاتر است و باعث می‌شود که باتری زودتر از قبل شارژ کم کند.

اگر نمی‌خواهید که باتری شما زود تمام شود، یا بیشتر از یک سال دوام بیاورد، پیشنهاد می‌کنیم که آپدیت‌های سیستم عامل را انجام دهید.

۶- زیباتر شدن رابط کاربری
یکی از دلایل بیرون آمدن آپدیت‌ها برای سیستم عامل گوشی‌های موبایل، تجربه کاربری بهتر (UX) و رابط کاربری (UI) را برای شما به ارمغان می‌آورد که دو اولویت مهم است.

یک رابط کاربری تمیزتر و با جریان بهتر، تضمین می‌کند که کاربران موبایل می‌توانند به اپلیکیشن‌ها، پاسخ به پیام‌ها، ویژگی‌ها با راحتی و سرعت بیشتر بهتر استفاده کنند. آپدیت‌های جدید روی کاهش تعداد مراحل مورد نیاز برای انجام یک کار تمرکز می‌کند. آنها روی احساس راحتی بیشتر حین کار و چیزهای وسیعی تمرکز می‌کنند.

به همین دلیل است که می‌توانید به پیام‌های چت به طور مستقیم از نوتیفیکیشن بار پاسخ دهید. این ویژگی تضمین می‌کند که می‌توانید بدون جابجا شدن در برنامه، به چت ادامه دهید. یا اینکه می توانید از طریق کشیدن چند تا انگشت روی صفحه، اسکرین شات بگیرید یا اینکه چند دکمه را در کنار گوشی بفشارید.

آیا برای تغییر تنظیمات صفحه نمی‌خواهید بین صفحات و منوها جابجا شوید؟ سیستم عامل گوشی را برای گزینه جدید تنظیمات با یک لمس آپدیت کنید. همین کارهای کوچک می‌تواند استفاده از گوشی را راحت‌تر و دسترسی را آسان‌تر کند.

۷-کاهش رتبه گوشی‌های بدون آپدیت
همانطور که گفتیم گوشی‌های قدیمی با سیستم عامل قدیمی نمی‌توانند بعضی از اپلیکیشن‌های جدید را اجرا کنند. این اپلیکیشن‌ها باید در سیستم عامل های جدید بهینه سازی شوند.

اما این همه موضوع نیست. اگر سیستم عامل گوشی خود را آپدیت نکرده اید، حتما با کاهش سرعت گوشی خود مواجه خواهید شد. ممکن است بعضی از اپلیکیشن‌های جدید را هم اجرا کند، اما در ادامه دادن به این موضوع دچار مشکل می‌شود و احتمالا با خرابی یا لگ برنامه مواجه خواهید شد.

این اتفاق یعنی اینکه گوشی شما دیگر قدیمی شده است. هر کدام از آپدیت ها که از دست برود، کاهش سرعت گوشی هم بیشتر حس می‌شود. با آپدیت کردن سیستم عامل در سریع ترین زمان ممکن می توانید این مشکل را حل کنید. خوشبختانه اکثر آپدیت‌ها این روزها اتوماتیک هستند و اگر هم نباشند، می‌توانید با مشاهده آموزش های موجود برای آپدیت کردن اندروید یا ios، این کار را انجام دهید.

راهنمایی‌های بیشتر را در مورد تکنولوژی کشف کنید!
بله، ارتقا دادن سیستم عامل گوشی بیش از ایجاد مشکل، برای شما فایده دارد. زیرا با ویژگی‌های جدید مواجه می‌شوید و گزینه های امنیتی ارتقا پیدا می‌کنند و موبایل شما می‌توانند اپلیکیشن های جدید را ساپورت کند.

اگرچه آپدیت سیستم عامل تنها موردی نیست که باید آن را مد نظر قرار دهید. مثلا اگر در وبسایت‌ها از ووردپرس استفاده می کنید، به دنبال راهنمایی‌های بیشتر برای ارتقای موبایل خود باشید.

منبع : پایگاه اطلا‌ع‌رسانی پلیس فتا
 
کد مطلب: 63411
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام