۰
plusresetminus
جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۰

تلاش هکرها برای ایجاد اخلال در سیستم توزیع واکسن کرونا

ایتنا-به نظر می رسد که هکرها به تازگی توجه خود را به سمت زنجیره تامینی که واکسن کرونا را به مردم سراسر جهان می‌رساند معطوف کرده‌اند.
تلاش هکرها برای ایجاد اخلال در سیستم توزیع واکسن کرونا
به نظر می رسد که هکرها به تازگی توجه خود را به سمت زنجیره تامینی که واکسن کرونا را به مردم سراسر جهان می‌رساند معطوف کرده‌اند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا تا به امروز هکرهای بسیاری در تلاش بوده‌اند تا توسعه واکسن ویروس کرونا را هدف قرار بدهند اما به نظر می رسد که آنها به تازگی توجه خود را به سمت زنجیره تامینی که این واکسن‌ها را به مردم سراسر جهان می‌رساند معطوف کرده‌اند.
 
کمپانی IBM به تازگی از کمپین فیشینگ جهانی ویژه‌ای پرده‌برداری کرده است که تمرکز آنها روی کمپانی  و سازمانی بوده است که به توزیع «زنجیره سرد» واکسن کرونا خواهند پرداخت. این زنجیره توزیع به منظور اطمینان از سرد ماندن واکسن به منظور جلوگیری از فساد آن تا رسیدن به مقصد ایجاد شده است. واکسن‌های مدرنا و فایزر باید در رمای زیر 4 درجه نگه داری شوند و این اصلی‌ترین چالش سرویس توزیع واکسن‌های یاد شده است.
 
 
 
هکرها در این روش خود را به جای یکی از مدیران شرکت Haier Biomedical (یک شرکت چینی که خود را به عنوان "تنها ارائه دهنده کامل زنجیره سرد در جهان معرفی می کند) جا زدند. آنها ایمیل‌های فیشینگی را به قربانیان خود ارسال کردند كه شامل پیوست HTML بود و از گیرنده می خواست كه اطلاعات خود را وارد كند. آنها احتمالا از این اطلاعات بعدا برای دسترسی به شبکه‌های حساس استفاده کرده‌اند.
 
این کمپین که به گفته IBM ممکن است دارای پشتیبان‌های دولتی باشد شبکه بزرگی را در اختیار دارد. این کمپانی اعلام کرده است که کمپین یاد شده حداقل 10 سازمان مختلف از قبیل یک کمپانی توسعه دهنده که در تولید وب‌سایت برای کمپانی‌های دارویی و بیوتکنولوژی فعال است را هدف قرار داده است. این کمپانی هنوز نمی داند که آیا حملات این هکرها موفقیت آمیز بوده است یا خیر.
 
این روش را شاید بتوان انقلابی در حملات سایبری مرتبط با ویروس کرونا دانست که تا کنون تجربه شده است. سازمان امنیت GCHQ انگلستان در ماه ژوئن اعلام کرد که هکر‌ها سعی داشته‌اند تا به اطلاعات حساس مرتبط با پاسخ‌های این کشور در زمینه ویروس کرونا نظیر کارهایی که در رابطه با واکسن انجام شده است، دسترسی پیدا کنند.
 
اینکه اکنون هکرها زنجیره سرما را هدف گرفته‌اند نگران کننده است. انتقال و ذخیره واکسن هایی که به پایان دادن به همه گیری کمک می‌کند به حد کافی دشوار است و وقوع چنین حملات سایبری کار را بیش از پیش سخت خواهد کرد.
کد مطلب: 63384
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام