۰
plusresetminus
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۹

کهکشان راه‌شیری احتمالا پر از سیاره‌های شبیه زمین است

ایتنا - پیش‌بینی‌های کمتر محافظه‌کارانه بر مبنای داده‌های این تحقیق دریافتند که ممکن است تا 3.6 میلیارد سیاره قابل سکونت وجود داشته باشد. چنین اعدادی به قدری بزرگ هستند که برای مغز انسان قابل پردازش نیست.
کهکشان راه‌شیری احتمالا پر از سیاره‌های شبیه زمین است
نتایج مطالعه‌ای جدید منتشر شده است، و پژوهشگران اطلاعاتی درباره سیاره‌های فراخورشیدی به دست آورده‌اند که گویای آن است که، در ضعیفترین حالت، دستکم 300 میلیون سیاره بالقوه قابل سکونت در راه‌شیری وجود دارد. این دانشمندان دریافتند که حدود نیمی از ستاره‌های خورشیدمانند در راه‌شیری می‌توانند میزبان سیاره‌هایی شبیه زمین باشند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، پژوهشگران از دیرباز بر این باور بوده‌اند که بهترین شانس کشف حیات در خارج از سیاره ما یافتن سیاره‌هایی است که شبیه زمین هستند. دانشمندان همچنین بر این باورند که بهترین راه یافتن سیاره‌های زمین‌مانند جستجو برای یافتن ستاره‌های خورشیدمانند است. این پژوهشگران آنالیز جدیدی بر روی داده‌های گردآوری شده از تلسکوپ فضایی کپلر ناسا انجام دادند، که از سال 2009 تا 2018 در حال فعالیت بود.
 
با استفاده از این داده‌ها، آنها به برآوردهای جدیدی درباره اینکه چند ستاره در کهکشان ما از نظر دما و سن شبیه خورشید هستند رسیدند. آنها همچنین تعیین کردند که چه تعداد ستاره ممکن است سیاره‌های سنگی داشته باشند که در مدار آنها در محدوده قابل سکونت آن ستاره داشته باشند. برآوردهای کنونی گویای آن است که 4.1 میلیارد ستاره خورشیدمانند در کهکشان ما وجود دارد.

 

داده‌های این تحقیق نشان می‌دهد که یکی از هر دو ستاره خورشیدمانند می‌تواند دارای یک سیاره قابل سکونت باشد که به این ترتیب در حدود 2 میلیارد یا بیشتر سیاره قابل سکونت در در راه‌شیری وجود دارد. پیش‌بینی‌های کمتر محافظه‌کارانه بر مبنای این داده‌ها دریافتند که ممکن است تا 3.6 میلیارد سیاره قابل سکونت وجود داشته باشد. چنین اعدادی به قدری بزرگ هستند که برای مغز انسان قابل پردازش نیست.
 
این مطالعه همترازداوری نشده است، ولی دیر یا زود خواهد شد، و قرار است که در ژورنال ستاره‌شناسی منتشر شود. آدام فرانک، ستاره‌شناس از دانشگاه راچستر، در این مطالعه دخیل نبوده ولی گفت که به نظر می‌رسد این مطالعه بسیار بادقت انجام شده است. باید منتظر ماند و دید که پس از همترازداوری چه میزان اعتبار به این پژوهش تعلق خواهد گرفت.
 
کد مطلب: 63131
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام