۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۳۰

آموزش : پنج روش آسان برای ارتقای امنیت حساب اینستاگرام

ایتنا - در این مطلب آموزشی به بررسی چندین روش برای ارتقاء امنیت حساب اینستاگرام شما می‌پردازیم.
آموزش : پنج روش آسان برای ارتقای امنیت حساب اینستاگرام

امروزه که شبکه‌های اجتماعی جایگاه ویژه‌ای نزد کاربران فضای مجازی دارند، کاربران بیشتر وقت خود را صرف پرسه زدن در این شبکه‌ها می‌کنند، اهمیت پرداختن به بحث امنیت بیش از پیش نمایان می‌شود. در شبکه اجتماعی اینستاگرام شما اطلاعات زیادی از جمله ( شماره تلفن، ایمیل، ‌عکس‌های شخصی، موقعیت مکانی وغیره ) را ثبت کرده‌اید. لذا اولین چالش برای شما این است که آیا امنیت اینستاگرام شما تضمین شده است یا خیر؟ 

انتخاب رمز عبور مناسب 
اولین گام در راه بالا بردن امنیت اینستاگرام انتخاب رمز عبور مناسب می باشد. داشتن یک رمز عبور مطمئن، احتمال هک شدن و لو رفتن اطلاعات را در اینستاگرام کاهش می دهد. رمزهای عبور قوی به رمزهایی گفته می شود که ترکیبی از حروف، اعداد و علامت های ویژه باشد و بهتر است بیش از هشت کاراکتر داشته باشند.
 
 

جهت انتخاب رمز عبور حساب اینستاگرام باید به نکات زیر توجه کنید:
•    از انتخاب رمزهای ساده خودداری کنید. زیرا داشتن رمز ساده کار هکر را راحت‌تر کرده و به آسانی میتواند رمزعبور شما را بدست آورد.
•    هیچگاه مشخصات فردی را بعنوان رمز خود انتخاب نکنید. زیرا اگر کسی مشخصات شما را داشته باشد می‌تواند رمز عبور شما را حدس زده و از آن سوء استفاده نماید. 
•    سعی کنید از ترکیب اعداد و حروف کوچک و بزرگ در رمز خود استفاده نمایید. استفاده از Space (فاصله) و Shift+123 (@#$ %^&*)‎ باعث پیچیده تر شدن رمز عبور و در نهایت کار هکرها را سخت‌تر می‌کند.
•    از یک رمز مشترک برای چندین حساب کاربری استفاده نکنید.
•    تا حد ممکن در اماکن عمومی مانند کافی‌نت‌ها یا محل کار، وارد حساب های مهم خود نشوید .
•    پس از استفاده از نسخه ویندوز اینستاگرام، برای خارج شدن از حساب کاربری خود کلید خروج یا Logout را بزنید.

 حساب خصوصی اینستاگرام (Private Account)
به صورت پیش فرض در اینستاگرام هر کسی قادر به مشاهده پروفایل و پست‌های شماست. اگر چه این تنظیمات پیش فرض در صورتی که یک عکاس یا برند باشید برای امنیت اینستاگرام شما هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد، اما بعضی از افراد ممکن است احساس خوبی از این موضوع نداشته و آن را نقص حریم خصوصی خود تصور کنند. 

اینستاگرام به شما این قابلیت را می‌دهد تا حساب کاربری خود را خصوصی (private) کنید. به این ترتیب فقط دنبال‌کنندگانی که توسط شما تائید شده‌اند، امکان مشاهده پست‌های شما را خواهند داشت و هیچ شخص دیگری نمی‌تواند به آنها دسترسی داشته باشد.

 
 

آموزش خصوصی کردن حساب کاربری اینستاگرام
در ادامه به صورت مرحله به مرحله انجام این کار را به شما آموزش خواهیم داد:
1- بعد از باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام، از گزینه‌های پایین صفحه، وارد پروفایل شخصی خود شوید و آیکون تنظیمات را انتخاب کنید. در گوشی‌های اندرویدی، این آیکون به شکل سه نقطه است.
2- در صفحه تنظیمات پایین بروید و گزینه Private Account را پیدا کنید. با فعال کردن این گزینه، حساب شما بلافاصله تبدیل به یک حساب خصوصی خواهد شد.

با انجام تنظیمات بالا، صفحه شما تبدیل به یک صفحه خصوصی اینستاگرام شده و از این پس تنها دنبال کننده‌های اینستاگرام شما به پست‌هایتان دسترسی خواهند داشت. با این کار کسی نمیتواند بدون اجازه عکس های شما را ببیند و به جای گزینه فالو کردن گزینه درخواست دادن (Request) نشان داده میشود.
 

تایید دو مرحله‌ای (Two-factor Authentication)
اگر از اینستاگرام استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم که همین حالا نسبت به فعال سازی قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای (Two Factor Authentication)  وارد عمل شوید امنیت اکانت اینستاگرام خود را افزایش دهید.

تایید هویت دو مرحله‌ای یک ویژگی امنیتی اینستاگرام است که می‌تواند ریسک هک شدن اکانت های مختلف شما را کاهش دهد. این ویژگی در سرویس‌های مختلفی ارائه شده که برخی از آن‌ها شامل اکانت گوگل، واتساپ، تلگرام و غیره می‌شود.

هنگامی که قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای را برای اکانت خاصی فعال کنید، فقط وارد کردن رمز عبور اصلی در حین تلاش به منظور ورود به آن کافی نخواهد بود و شما باید به شیوه دیگری که انتخاب کرده بودید هم هویت خود را به تایید برسانید. بنابراین تایید هویت کاربر شامل دو مرحله می‌شود، از این رو نام قابلیت مورد نظر تایید هویت دو مرحله‌ای برگزیده شده است.

 

برای فعال سازی تایید دو مرحله‌ای یا Two-factor Authentication به قسمت تنظیمات مراجعه و از قسمت امنیت (security ) گزینهTwo-factor Authentication را انتخاب کرده و مراحل فعال سازی را انجام دهید .

قطع دسترسی دیگر برنامه‌ها (Instagram revoke access)
با قطع دسترسی دیگر برنامه‌های متصل به حساب اینستاگرام  Instagram revoke access، اینستاگرام شما از تمامی دستگاه‌های متصل، قطع شده و لاگین شده با دیگر برنامه‌ها مسدود خواهد شد لذا تاثیر بسزایی در امنیت اینستاگرام شما خواهد داشت.

جهت انجام این کار ابتدا به نسخه تحت وب اینستاگرام به آدرس www.instagram.com مراجعه کنید و با حساب اینستاگرام خود Login کنید.
 
 


آیکون بالای صفحه User را انتخاب کنید. سپس به منوی تنظیمات مراجعه کنید.
 
 
 

در میان گزینه‌ها Authorized Apps را انتخاب کنید.
 
 

ثبت شماره تلفن و ایمیل
یکی  از کارهایی که میتوان برای جلوگیری از هک شدن اینستاگرام انجام داد و خیلی هم در افزایش امنیت پیج اینستاگرام مهم است این است که حتما شماره موبایل و یک ایمیل معتبر به صفحه خود متصل نمایید، زیرا وقتی شما شماره موبایل خود را در صفحه ثبت می کنید اینستاگرام مخاطبان شما را که در اینستاگرام حضور دارند به شما نشان می‌دهد و متقابلا شما هم همه کسانی که شماره شما را ذخیره دارند، می‌توانید در اینستاگرام ببینید و به این صورت افراد همدیگر را در اینستاگرام پیدا می‌کنند اما بعضی از کاربران بخاطر اینکه مخاطب هایشان متوجه حضورشان در اینستاگرم نشوند شماره خود را از صفحه حذف می کنند و این کار با ریسک بالایی همراه است چون اگر مشکلی برای حساب شما پیش آید شماره موبایل یا ایمیل می تواند به شما کمک کند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
 
کد مطلب: 62608
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام