۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۱

تست روبات فضایی بسیار کوچک برای کاوش در کره ماه

ایتنا- ناسا در مأموریت‌های آینده خود از روبات ماه نورد ویژه‌ای استفاده خواهد کرد که وزن آن تنها 4 کیلوگرم است و به‌راحتی می‌تواند برای انجام مأموریت‌های متعدد با ماه نوردهای دیگر همکاری کند.
تست روبات فضایی بسیار کوچک برای کاوش در کره ماه
ناسا در مأموریت‌های آینده خود از روبات ماه نورد ویژه‌ای استفاده خواهد کرد که وزن آن تنها 4 کیلوگرم است و به‌راحتی می‌تواند برای انجام مأموریت‌های متعدد با ماه نوردهای دیگر همکاری کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، کمپانی روباتیک Astrobotic به‌تازگی اعلام کرده است که روبات ماه نورد این کمپانی به نام CubeRover قرار است تا به مرکز فضایی کندی ناسا وارد شود. این روبات به‌منظور ارائه یک پلتفرم قابل حرکت برای ادوات علمی در سطح ماه ایجاد شده است.
 
روبات CubeRover در همکاری با دانشگاه کارنگی ملون ساخته شده است و کمپانی Astrobotic اظهار کرده است که می‌توان آن را به‌عنوان سبک‌وزن‌ترین کاوشگر سیاره‌ای تجاری موجود در جهان دانست. جالب است بدایند که وزن این روبات تنها 4 کیلوگرم است.
 
 
 
یکی از گروه‌های پژوهشی ناسا از هم‌اکنون تا ماه‌ها بعد این روبات را در سطح شبیه‌سازی‌شده کره ماه تست خواهد کرد. این تست‌ها مشخص می‌کند که روبات یاد شده توانایی گذر از چه ناهمواری‌هایی را دارد و تست پرتاب نیز قدرت این ماه نورد در گردش در فضا را تعیین خواهد کرد. روبات  CubeRover به‌گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند با چند ماه پیمای دیگر همکاری داشته باشد و می‌توان از آن در چند مأموریت فضایی استفاده کرد.
 
ناسا همچنین کمپانی Astrobotic را به‌عنوان شریک تجاری برای مأموریت آینده خود که به بررسی موقعیت و ترمز یخ در سطح ماه خواهد پرداخت انتخاب کرده است. این مأموریت به اطلاعات ناسا در رابطه با مأموریت‌های آینده ارسال انسان به کره ماه کمک شایانی خواهد کرد.
 
کد مطلب: 62565
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام