۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۶

رونق کسب‌وکارهای اینترنتی در دوران پاندمی

ایتنا - یک فعال حوزه کار معتقد است بحث دورکاری و ارائه آموزش‌های مجازی در نیمه دوم سال باید جدی گرفته و شرایط فعالیت در بستر فضای مجازی برای عمده کسب و کارها فراهم شود.
رونق کسب‌وکارهای اینترنتی در دوران پاندمی

فتح اله بیات درباره آسیب پذیری کسب و کارها در بحران کرونا اظهار کرد: در چند ماهی که درگیر بحث کرونا شدیم، اولین شغل‌هایی که آسیب دیدند، مشاغل خدماتی و کسب و کارهایی بود که ارتباط مستقیم با مردم داشتند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بیات آژانس‌های مسافرتی، مراکز تفریحی و گردشگری و رستوران‌ها را از جمله کارهای خدماتی دانست که با شیوع کرونا دچار مشکل و توقف فعالیت شدند و گفت: بخش‌های تولید وصنعت به دلیل پایداری بیشتر مشاغل با کمترین میزان آسیب روبه رو شدند.

این فعال حوزه کار با بیان اینکه مشاغل خدماتی از ثبات و ماندگاری کمتری در برابر بحران‌ها و چالش‌های اقتصادی برخوردارند، تاکید کرد: صاحبان کسب و کارهایی که بنیه اقتصادی ضعیف‌تری دارند، در چنین شرایطی زود از پا در می آیند لذا معتقدم اگر بتوانیم شغل‌های پایدار ایجاد کنیم که ساختاری قوی تری داشته باشند به مراتب بهتر است.

بیات بهترین نوع کسب و کارها در دوران کرونا را کسب و کارهای اینترنتی عنوان کرد و گفت: کسب و کارهایی که توانسته اند از فضای مجازی بهترین استفاده را ببرند، موفق‌تر بودند و بیشتر سود کردند. در این شرایط شغل هایی هستند که امکان دورکاری برایشان وجود دارد و می توانند فعالیت خود را در بستر اینترنت دنبال کنند لذا کارهایی که قابلیت انجام آنها در بستر وب و به شکل دورکاری فراهم هست باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: کارهایی که به حضور فیزیکی نیاز ندارد مثل کارهای آموزشی یا برگزاری کلاس‌های دانشگاه‌ها و مدارس را می‌توان در قالب فضای مجازی انجام داد به شرط اینکه امکانات اولیه نظیر اینترنت پرسرعت و پهنای باند مناسب و دسترسی به سیستم‌های هوشمند برای افراد و خانواده ها فراهم شود.

به اعتقاد این فعال حوزه کار، پیامدهای شیوع کرونا در نیمه دوم‌ سال غیرقابل پیش بینی است، به همین دلیل باید بحث آموزش‌های مجازی و دورکاری را جدی بگیریم و  امکانات مورد نیاز برای شش ماهه دوم سال را  تدارک ببینیم.
کد مطلب: 62196
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام