۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۴

ون برقی بولینگر DELIVER-E، رقیبی جدید برای ریوین و فورد

ایتنا - ریوین مسلما پس از آنکه آمازون اعلام کرد که ده‌ها هزار کامیون تمام برقی را از این استارتاپ سفارش می‌دهد با بزرگترین رونق دوران خود مواجه شد.
ون برقی بولینگر DELIVER-E، رقیبی جدید برای ریوین و فورد
شرکت Bollinger Motors، در تعقیب شرکت‌های Rivian و خودروسازهای دیگر، با رونمایی از مدل مفهومی DELIVER-E  جدید خود به فضای ونهای باربری برقی جهش کرد. این خودروساز تاکنون بیشتر به خاطر تلاش‌هایش برای ساخت وانت و کامیون‌های تمام برقی شناخته شده است، و در صدد است تا عرضه پیکاپ‌های B1 و B2 را در سال 2021 آغاز کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، با این حال، بولینگر مانند دیگر خودروسازهای برقی پتانسیل به مراتب گسترده‌تری را برای معماری خودروهای برقی تولیدیش می‌بیند. پیکاپهای B1 و B2 با برچسب قیمت 125000 دلاریشان خودروهایی گرانقیمت محسوب می‌شوند و بیشتر برای قابلیتهای آفرودی مد نظر هستند.
 
ولی بولینگر در مورد DELIVER-E هدف دیگری در سر دارد. از آنجا که این ون باربری برای استفاده در جاده‌های معمول طراحی شده است نیازی به دیفرانسیل‌ها و سیستم دنده‌بندی پیچیده‌ای که B1 و B2 ندارد. در عوض بولینگر می‌تواند بر مقرون‌به‌صرفگی، هزینه کل مالکیت، و انعطاف‌پذیری در فضای بار که برقی‌سازی امکان آن را فراهم می‌آورد تمرکز کند.
 

این خودرو دیفرانسیل جلو خواهد بود، و برای تطابق یافتن با کلاسهای 2B، 3، 4 و 5 مهندسی شده است. بولینگر می‌گوید که در مقایسه با ون‌های بنزینی و دیزلی موجود در هر یک از این کلاس‌ها، هزینه کل مالکیت – که شامل فاکتورهایی مانند الزامات سرویسدهی و سوخت می‌شود – برای DELIVER-E «به طرز قابل توجهی کمتر» خواهد بود، هرچند که تاکنون هیچ عدد مشخصی را در این زمینه اعلام نکرده است.
 
این ون ارتفاع فوق پایین 18 اینچی به منظور بارگیری آسان دارد. در مقام قیاس، یک ون باربری Ford Transit دارای ارتفاع بار 28.9 اینچی است. همچنین DELIVER-E از یک شاسی فولادی بسیار مستحکم برخوردار است، که بولینگر برای آن دوام 10 ساله‌ای را هدف قرار داده است. موتورها، باتری، اینورترها، و گیربکس‌های B1 و B2 قابل استفاده هستند، تا هزینه‌های توسعه در حدی پایین باقی بمانند.
 

این استراتژی بدی نیست. ریوین، که در سالهای اخیر میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری به خود دیده است، مسلما پس از آنکه آمازون اعلام کرد که ده‌ها هزار کامیون تمام برقی را از این استارتاپ سفارش می‌دهد با بزرگترین رونق دوران خود مواجه شد. خودروسازان بزرگتر هم از این وسوسه مصون نمانده‌اند، به طوری که فورد اوائل سال جاری وعده داد که برای بازارهای آمریکا و کانادا Transit EV را می‌سازد. همچنین شایعه شده است که جنرال موتورز نیز چنین هدفی را در سر دارد.
 
با این حال، بولینگر DELIVER-E را به تنهایی نخواهد ساخت، و اعلام کرده است که با همکاری یک شریک خودروساز (که از آن نامی نبرده است) تولید ونها و کامیون‌های برقی را اغاز خواهد کرد، که احتمالا از سال 2022 شروع خواهد شد.
 
کد مطلب: 62167
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام