۰
plusresetminus
يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۰۰

اطلاعات جدیدی از شارژ بی‌سیم 50 واتی شیائومی می 10 اولترا

ایتنا - شیائومی پس از عرضه شارژ سیمی 120 واتی اکنون از شارژ بی‌سیم 50 وات رونمایی کرده است، که بیش از سه برابر متوسط بازار است، و مدعیست که می 10 اولترا در تنها 40 دقیقه از صفر تا 100 شارژ می‌شود.
اطلاعات جدیدی از شارژ بی‌سیم 50 واتی شیائومی می 10 اولترا
در حالی که چند روز پیش زدتی‌ای از Axon 20 5G به عنوان نخستین گوشی مجهز به دوربین زیر نمایشگر رونمایی کرد، شوک دوم را شیائومی با Mi 10 Ultra و سرعت عجیب شارژ آن به جهان موبایل وارد نمود. این شرکت پس از عرضه شارژ سیمی 120 واتی اکنون از شارژ بیسیم 50 وات رونمایی کرده است، که بیش از سه برابر متوسط بازار است، و مدعیست که می 10 اولترا در تنها 40 دقیقه از صفر تا 100 شارژ می‌شود. طبیعتا چنین تکنولوژی غیر قابل باوری نگرانی‌ها و پرسش‌هایی را مطرح کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، سیستم‌های شارژ کردن باید در عین فراهم‌سازی بالاترین راندمان توان برای هر چه سریع‌تر شارژ کردن باتری‌ها، فاکتورهای متعددی را برای حفظ ایمنی در نظر بگیرند. حرارت دشمن شماره یک شارژ شدن است و از تلفات راندمان تولید می‌شود و، به نوبه خود، تهدیدی برای ایمنی اسمارتفون و کاربر به شمار می‌رود.
 
راهکار شیائومی برای مساله اول استفاده از یک ساختار پمپ شارژ دوبل جدید است که ولتاژی که از سیم‌پیچ‌های شارژ بی‌سیم به باتری عبور می‌کند را کنترل می‌کند. می 10 اولترا، به جای استفاده از ساختارهای معمول، پمپها را به صورت موازی قرار می‌دهد تا تلفات راندمان تجمیع نشود.
 

شیائومی توانسته است راندمان 98.5% را از این پمپ‌های شارژ جدید کسب کند و بدینوسیله نه تنها تلفات بلکه حرارت تولید شده را به حداقل ممکن برساند. استراتژی‌های دیگری مانند استفاده از یک سیستم خنکسازی مبتنی بر گرافن و همچنین تقسیم باتری به دو سلول به این سیستم کمک می‌کنند.
 
به بیانی خلاصه، شیائومی توضیح می‌دهد که چگونه تکنولوژی‌های شارژ فوق سریع آن خیلی هم ناشناخته یا بدیع هستند، واقعیتی که می‌تواند نگرانیهایی را در رابطه با موضوع ایمنی مصرف‌کنندگان در پی داشته باشد. با این حال، تا وقتی که چند سالی از استفاده از شیائومی می 10 اولترا نگذرد نمی‌توان درباره احتمال وجود عوارض جانبی ناشی از این قابلیتها اظهار نظر درستی کرد.  
 
 
کد مطلب: 62061
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام