۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۱

تحریم ۱۱ شرکت فناوری چینی توسط آمریکا

ایتنا - کاخ سفید در ادامه رویکرد خود علیه شرکت‌های فناوری چینی ۱۱ شرکت دیگر را هم تحریم کرد که در میان آنها یکی از تأمین کنندگان سخت افزارهای مورد نیاز اپل دیده می‌شود.
تحریم ۱۱ شرکت فناوری چینی توسط آمریکا

دولت آمریکا این ۱۱  شرکت‌ را به نقض حقوق بشر متهم کرده و مدعی شده که شرکت‌های مذکور با دولت چین همکاری‌های اطلاعاتی و امنیتی دارند. این اتهام‌ها بارها از سوی دولت چین و شرکت‌های مختلف فناوری این کشور رد شده و علت این اتهام‌زنی‌ها نگرانی از رشد قدرت فناورانه چین در سطح جهان دانسته شده است.

به گزارش ایتنا از مهر، از جمله این شرکت‌ها می‌توان به او فیلم گروپ، چنگجی اسکوئل، هیفی بیتلند، تنیونان، نانجینگ سینرجی و غیره اشاره کرد. برخی از این شرکت‌ها مانند اوفیلم گروپ سخت افزارهای مورد نیاز شرکت‌های فناوری آمریکایی و چینی مانند ای سر، ایسوس، آمازون، دل، اچ پی، اچ تی سی، هواوی، لنوو، ال.جی، مایکروسافت، اوپو، سونی، شیوامی و زد تی ای را تأمین می‌کردند.

او فیلم به علت تأمین قطعات دوربین‌های مورد استفاده در گوشی‌های آیفون ۸ و آیفون ایکس از سال ۲۰۱۷ به این سو شریکی استراتژیک برای اپل محسوب می‌شود. این شرکت در فهرست تأمین کنندگان قطعات اپل در سال ۲۰۱۹ هم قرار داشته است.

برخی از شرکت‌های همکار با طرف‌های چینی مانند ال.جی بلافاصله بعد از اعلام فهرست تازه هرگونه همکاری با آنها را تکذیب کرده‌اند، اما بقیه هنوز واکنشی از خود نشان نداده‌اند.
کد مطلب: 61700
نام شما
آدرس ايميل شما


a
feedback
Iran, Islamic Republic of
آقای تحریم انگاری همه چیز را در تحریم می بیند ، غافل از اینکه ارتباطات نوین مرزی نمی شناسد ، گسترش دانش دیگر در انحصار هیچکس نخواهد بود ، امروز ، دنیا با صد سال پیش تفاوت بسیار دارد ، و عجیب اینکه کشوری مانند آمریکا اینرا درک نمی کند و یا نمی خواهد درک کند! شاید ترسیده ! با گسترش دانش به نوعی مقابله می کند ، و دلیلش هم واضح است ، امروزه دانش زیاد به معنای ثروت است ، به معنای توانمندی ست ، و این به نوبه خود به معنای استقلال و عدم کرنش است ، گذشت آنزمان که میشد ملت ها را در نادانی و گمراهی حبس کرد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام