۰
plusresetminus
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۳

فیس‌بوک به مدیران محتوا 52 میلیون دلار غرامت بابت صدمات روانشناختی می‌پردازد

برخی از مدیران محتوا گفتند که پس از مشاهده مکرر محتواهای مشوش‌کننده‌ای همچون قتل‌های خشن در فیس‌بوک به اختلال استرسي پس از حادثه (PTSD) مبتلا شده‌اند.
فیس‌بوک به مدیران محتوا 52 میلیون دلار غرامت بابت صدمات روانشناختی می‌پردازد
فیس‌بوک موافقت کرده است که 52 میلیون دلار به مدیران محتوایش به عنوان جبران مشکلات روانی که به خاطر کارشان برای آنها ایجاد می‌شود بپردازد. اینترنت به طور کلی پر است از موضوعات ناخوشایند و چندش‌آور، و از این بابت می‌توان چیزهای فوق‌العاده هولناکی را که مدیران محتوا ناچار به مشاهده هر روزه آنها هستند را تصور کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از مشبل، این پرداخت غرامت بخشی از مصالحه مقدماتی مربوط به شکایت جمعی مطرح شده علیه فیسبوک در سال 2018 است. در این دادخواست، چند مدیران محتوای سابق فیس‌بوک این شرکت را متهم کردند که نتوانسته بود یک محل کار ایمن را فراهم بیاورد و آنها را در معرض صدمات روانشناسی شدید قرار داده بود. برخی از مدیران محتوا، پارسال در گفتگو با The Verge، گفتند که پس از مشاهده مکرر محتواهای مشوش‌کننده‌ای همچون قتل‌های خشن در فیس‌بوک به اختلال استرسي پس از حادثه (PTSD) مبتلا شده‌اند.
 
یکی از مدیران محتوای سابق فیس‌بوک در سال 2017 به نشریه گاردین گفت که: «شما هر روز 9 صبح سر کار می‌روید، کامپیوترتان را روشن می‌کنید و فردی را می‌بینید که سرش را بریده‌اند. هر روز، هر دقیقه، اینجور چیزا را می‌بینید. سرهایی که در حال بریده شدن هستند».
 
تحت پرونده مصالحه مطرح شده در دادگاه عالی سن متئو در کالیفرنیا، شاکیان هر یک حداقل 1000 دلار دریافت خواهند کرد، هرچند که، بسته به شرایطشان، سلامت روانی و صدماتی که به آنها وارد شده است، هر کدام ممکن است تا 50000 دلار غرامت دریافت کنند. این مصالحه 11250 مدیران فعلی و سابق محتوا در کالیفرنیا، آریزونا، تگزاس، و فلوریدا را تحت پوشش قرار می‌دهد که از سال 2015 تاکنون برای فیس‌بوک کار کرده‌اند.
 


به عنوان بخشی از این مصالحه، فیس‌بوک همچنین تغییراتی را، با هدف چاره‌جویی درباره سلامت روانی کارکنانش، در فرایندهای مدیریت محتوایش به اجرا در خواهد آورد. این شامل فراهم‌سازی امکان دسترسی فردی به متخصصان سلامت روانی، جلسات گروه‌درمانی ماهانه، و تغییر ابزارهای مدیریت محتوا می‌شود تا ویدئوها به صورت سیاه و سفید نمایش داده شوند.
 
با این وجود هم ممکن است این ویدئوها چیزهای هولناکی را نشان دهند، از قبیل سوء استفاده جنسی از کودکان، تروریسم و رفتارهای بیرحمانه علیه حیوانات، ولی به هر حال این تغییر ساختار رنگی می‌تواند قدری بر کاهش اثرات منفی بر این مدیران موثر باشد.
 
فیس‌بوک در بیانیه‌ای اعلام کرد که: «ما قدردان افرادی هستیم که این کار مهم را انجام می‌دهند تا فیس‌بوک محیطی ایمن برای همه باشد. ما به فراهم‌سازی پشتیبانی بیشتر برای آنها از طریق این مصالحه و در آینده متعهد هستیم».
 
 
کد مطلب: 60911
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام