۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۱

خطر استفاده از اینترنت توسط کودکان در پی شیوع کرونا

ایتنا- گزارش‌های به‌دست‌آمده از رویترز نشان از آن دارد که دسترسی بیشتر کودکان به اینترنت در پی شیوع کرونا موجب افزایش خطر آزار سایبری شده است.
خطر استفاده از اینترنت توسط کودکان در پی شیوع کرونا
گزارش‌های به‌دست‌آمده از رویترز نشان از آن دارد که دسترسی بیشتر کودکان به اینترنت در پی شیوع کرونا موجب افزایش خطر آزار سایبری شده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از reuters، اتحادیه بین‌المللی ارتباطات مستقر در ژنو تخمین زده است که 1.5 میلیارد کودکی که به دلیل قرنطینه مرتبط با شیوع کرونا به مدرسه نمی‌روند برای انجام تکالیف مدرسه مجبور به استفاده از اینترنت هستند اما آن‌ها برای زندگی اجتماعی و سرگرمی نیز از اینترنت استفاده می‌کنند.
 
دورن بوگدان-مارتین به‌عنوان یکی از مدیران اتحادیه بین‌المللی ارتباطات در این رابطه اعلام کرد که:« بسیاری از کودکان بدون مهارت‌های لازم برای حفاظت از خود در برابر اذیت و آزار آنلاین در سنین بسیار کمتر و زودتر از زمان در نظر گرفته شده توسط والدینشان به دنیای اینترنت وارد می‌شوند.»
 
 
 
 او افزود:« نکته دیگر زمانی است که کودکان به‌منظور انجام کارهایی نظیر فعالیت‌های مدرسه یا سرگرمی، بازی کردن، اجتماعی شدن و... در اینترنت می‌گذرانند.» همچنین او خاطرنشان کرد که اتحادیه مذکور که به ارائه استانداردها و دستورالعمل‌ها می‌پردازد، تلاش می‌کند تا توصیه‌های مربوط به حمایت از کودکان را به‌صورت آنلاین و در عرض دو هفته اتی ارائه دهد.
 
پزشکان و روان شناسان متعددی در حال حاضر در رابطه با تأثیر شیوع کرونا اخطار داده‌اند و اعلام کرده‌اند که اضطراب ناشی از شیوع این ویروس ممکن است برای کودکان بسیار آسیب‌زا باشد. بااین‌حال اتحادیه بین‌المللی ارتباطات متذکر شد که اینترنت در دنیای دیجیتال امروزی حیاتی است و شیوع ویروس کرونا شکاف دیجیتال میان افرادی که به اینترنت دسترسی داشته و آن‌هایی که از این موهبت دیجیتال برخوردار نیستند را بیش‌ازپیش نمایان کرده است.
 
کد مطلب: 60841
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام