۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۰

هلیکوپتر مریخ پیمای ناسا آماده انجام نخستین مأموریت خود است

ایتنا- کاوشگر پشتکار و هلیکوپتر مریخ پس از گذراندن مراحل نهایی آزمایش‌ها آماده‌اند تا سفر اکتشافی خود به کره مریخ را آغاز کنند.
هلیکوپتر مریخ پیمای ناسا آماده انجام نخستین مأموریت خود است
کاوشگر پشتکار و هلیکوپتر مریخ پس از گذراندن مراحل نهایی آزمایش‌ها آماده‌اند تا سفر اکتشافی خود به کره مریخ را آغاز کنند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از  engadget، ناسا در مراحل نهایی آماده‌سازی کاوشگر پشتکار (Perseverance) برای سفر به مریخ قرار دارد که قرار است در بین 17 جولای تا 5 اوت اتفاق بیفتد.
 
تیم سازنده این کاوشگر در طی هفته گذشته قطعات این ماشین را روی هم سوار کرده، آزمایش‌های لازم را انجام داده و تانک آن را با سوخت پر کرده است. این تیم همچنین روبات هلیکوپتری Mars Helicopter و سیستم تحویل آن را به این کاوشگر متصل کرده و از آمادگی آن برای پرواز بر فراز آسمان مریخ مطمئن شدند.
 
این آژانس در طی سال گذشته با تست این هلیکوپتر فضایی در شبیه‌ساز فضایی JPL ثابت کرد که این سازه می‌تواند در شرایط مریخ پرواز کند. این تیم جو و جاذبه مریخ را در داخل سیلندر خلاء شبیه‌سازی کرد و این هلیکوپتر توانست در آن شرایط حدود 2 اینچ از سطح زمین فاصله بگیرد. پرواز بعدی این هلیکوپتر در مریخ خواهد بود.
 
 
 
تیم سازنده پشتکار هلیکوپتر یاد شده را درزمینهٔ کارایی مرتبط با ارسال و دریافت داده و دریافت شارژ الکتریکی از کاوشگر یاد شده تست کرد و سپس آن را در تاریخ 6 آوریل به کاوشگر متصل کرد. این هلیکوپتر برای شارژ اولیه به نیروی کاوشگر پشتکار نیازمند است و پس‌ازآن می‌تواند نیروی موردنیاز خود را از طریق پنل‌های خورشیدی دریافت کند.
 
این هلیکوپتر پس از فرود کاوشگر پشتکار در حدود دو ماه و نیم به آن متصل خواهد بود و به‌محض این‌که این کاوشگر 330 فوت از محل استقرار اولیه‌اش فاصله گرفت، هلیکوپتر مریخ می‌تواند پرواز آزمایشی 30 روزه خود را انجام بدهد.
 
کد مطلب: 60590
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام