۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۷

ضرری که گوشی Mate Xs به هواوی زد!

ایتنا - ​​​​​​​برآوردها حاکی از آن است که گوشی تاشو و جدید هواوی بیش از ۶۰ میلیون دلار به این شرکت چینی ضرر و زیان وارد کرده است.
ضرری که گوشی Mate Xs به هواوی زد!


هواوی که در کنار سامسونگ به عنوان پیشگام در تولید انبوه و عرضه گوشی‌های هوشمند تاشو و مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر شناخته می‌شود، دو محصول تاشوی جدید میت ایکس و میت ایکس‌اس را معرفی و روانه بازار کرد تا بدین ترتیب بتوانند نظر و توجه بسیاری از کاربران و مشتریان را به سمت و سوی خود جلب کرده و سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اما حالا تازه ترین برآوردهای انجام شده نشان می‌دهد که گوشی تاشو و جدید هواوی، میت ایکس‌اس، که اندکی پیش در بازار عرضه شده است، بالغ بر ۶۰ میلیون دلار به شرکت تولید کننده آن، هواوی،‌ ضرر و زیان مالی وارد کرده است.

پیش‌تر نیز بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بالا بودن قیمت این محصولات را بزرگترین مانع افزایش فروش و سهم آن در بازارهای جهانی اعلام کرده بودند؛ به عنوان مثال قیمت گوشی تاشو هواوی میت ایکس اس بیش از 2400 دلار است که البته بخش زیادی از آن به علت هزینه‌های بالای تولید محصولات مذکور است.

همچنین به عقیده بسیاری از کاربران، این گوشی‌های هوشمند تاشو از استحکام و مقاومت زیادی در برابر عوامل محیطی برخوردار نیستند و در کنار قیمت بالای آن به طور کلی محصولات مقرون به صرفه‌ای به شمار نمی‌روند.

البته یکی دیگر ازعواملی که بدون شک در کاهش استقبال کاربران از این گوشی تاشوی جدید تاثیرگذار بوده است، شیوع گسترده و همه گیری ویروس خطرناک و کشنده کرونا در جهان بوده است که به طور کلی موجب افت شدید تقاضا و رکود بازارهای جهانی موبایل شده است. 

 از آنجایی که بازار گوشی‌های هوشمند به مرحله اشباع رسیده و شرکت‌های سازنده نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید، دیگر نمی‌دانند باید برای جلب مشتریان بیشتر و رضایت طرفدارانشان چه کار کنند، به سمت گوشی‌های هوشمند تاشو و منعطف رو آورده‌اند تا شاید بتواند بازار راکد و بی تلاطم را رونق بخشند و تحولات عظیم و قابل توجهی را برای کاربران و شرکت‌های تولیدکننده موبایل به ارمغان بیاورد.

هواوی و سامسونگ از نخستین شرکت‌های تولیدکننده موبایلی بودند که از برنامه های برای تولید و توسعه گوشی هوشمند تاشوی مجهز به صفحه نمایش انعطاف پذیر سخن گفتند. 
کد مطلب: 60557
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام