۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۴:۰۰

صنعت فناوری و هدایت دلارها و تولید به سمت مبارزه با ویروس کرونا

ایتنا- صنعت فناوری دلارها و تولید را به سمت مبارزه با ویروس کرونا هدایت می‌کند تا از این طریق بتواند هر چه سریع‌تر جهان را از شر این بیماری خطرناک راحت کند.
صنعت فناوری و هدایت دلارها و تولید به سمت مبارزه با ویروس کرونا
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از صنایع آمریکایی خواسته است که به رها کردن کشور از شر بیماری ناشی از ویروس کرونا کمک کنند. صنعت فناوری از جمله صنایعی بود که به این درخواست پاسخ مثبت داده و علاوه بر کمک‌های مالی، تولید و تمرکز خود را صرف ساخت محصولات پزشکی کرده است.
 
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ونچربیت، در سال 1950 قانونی به نام «قانون تولید دفاعی» تصویب شد. این قانون به دولت این امکان و اختیار را می‌دهد که از شرکت‌ها بخواهد تجهیزات مورد نیاز را توالید کنند. ترامپ از این قانون استفاده کرد تا کمبود تجهیزات پزشکی مانند کیت‌های تست را جبران کند.
 
به عنوان مثال شرکت اپل اعلام کرد که 15 میلیون دلار هدیه مالی و چندین میلیون ماسک برای مبارزه با این بیماری اهدا خواهد کرد. پیش از این ترامپ اعلام کرده بود که شرکت “3M” قصد دارد تولید ماسک را به 35 میلیون در ماه برساند. هفته گذشته، مین لیانگ تان، مدیرعامل ریزر اعلام کرد که شرکت او قصد دارد یک خطر تولید ماسک برای مبارزه با ویروس کرونا راه ‌اندازی کند.
 
هدف شرکت ریزر این است که یک میلیون ماسک به صورت کاملاً رایگان در اختیار مردم بگذارد. همچنین شرکت ریزر برای ارائه خدمات بهتر به گیمرهایی که قرار است در دوران قرنطینه در خانه بمانند، قصد دارد تولید محصولات تخصصی خود را افزایش دهد. آمریکا قصد دارد برای مبارزه بهتر با ویروس کرونا، کیت‌های آزمایش پیشرفته و کارآمد و دستگاه‌های تهویه و هواکش تولید کند.
 
شرکت “HP” اعلام کرد که تاکنون بیش از هزار قطعه‌ای که با کمک پرینت سه بعدی چاپ شده است را به بیمارستان‌های محلی ارسال کرده است. مراکز تحقیق و پژوهش سه بعدی شرکت اچ.پی تلاش می‌کنند که با همکاری مراکز دیگر، تولید را افزایش و به نیازهای موجود پاسخ دهند. سایر شرکت‌های فناوری هم در حال حاضر به شکلی تمرکز، تولید و منابع مالی خود را صرف مبارزه با کرونا کرده‌اند.
کد مطلب: 60315
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام