۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۴

امسال خطر هک شدن گوشی‌های هوشمند جدی‌تر است

ایتنا - بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده‌اند که خطر نفوذ هکرها به گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ بسیار بالاتر از سال‌های قبل خواهد بود.
امسال خطر هک شدن گوشی‌های هوشمند جدی‌تر است


در سال‌های اخیر که نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی افزایش قابل توجهی یافته است، بسیاری از کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری در تلاشند با تحقیقات جدید خود به بررسی آسیب پذیری‌ها و ریسک‌های متعددی که در فضای مجازی به وجود می‌آید، کاربران و شرکت های توسعه دهنده نرم‌افزار و سخت‌افزارهای مختلف را آگاه کرده و به آنها در صورت وجود خطرات و تهدیدات جدی هشدار دهند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، کارشناسان و متخصصان امنیتی به تازگی با انتشار گزارشی هشدار داده اند که خطر نفوذ هکرها به گوشی های هوشمند و سایر دستگاه‌های الکترونیکی در سال جاری میلادی بسیار بالاتر از سال های قبل خواهد بود.

آنها علت آن را توسعه اینترنت اشیا (IoT) و گجت‌های هوشمند خانگی و شخصی که قابلیت اتصال به شبکه جهانی اینترنت را دارند، معرفی کرده اند.

طبق این گزارش، تعداد نفوذ هکرها و مجرمان سایبری و همچنین افشای اطلاعاتی در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال قبل از آن، ۲۰۱۸ میلادی، ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده است. به همین ترتیب پیش بینی می‌شود که رشد و افزایش قابل توجهی در سال ۲۰۲۰ میلادی از لحاظ نفوذهای سایبری اتفاق بیفتد که بیشتر آنها توسعه و گسترش بدافزارهای موبایلی و تروجان‌های بانکی خواهند بود.

آنها همچنین توسعه نسل پنجم شبکه اینترنت همراه 5G را از دیگر دلایل رشد حملات بدافزاری و سایبری در سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام کرده اند.  

با توجه به روند صعودی حملات سایبری و بدافزاری در جهان، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری و امنیت سایبری به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ در جهان قادر نیستند حملات سایبری و بدافزاری و نفوذ هکرها را زودتر از وقوع تشخیص داده و پیش‌بینی کنند؛ بدین ترتیب از بروز آسیب‌های سایبری و اینترنتی که به سرقت حجم زیادی از اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران منجر می‌شود، جلوگیری به عمل آورند.

در چند سال گذشته باج‌افزار، بدافزار و ویروس‌های رایانه‌ای بسیاری در سراسر جهان، اطلاعات محرمانه، خصوصی و مالی میلیون‌ها نفر را به سرقت بردند و میلیاردها دلار به شرکت‌های مربوطه و دولت‌ها خسارت وارد کرده‌اند. حمله سایبری توسط بدافزار واناکرای (WannaCry) به طور قطع یکی از مهلک‌ترین حملاتی است که در طول سال‌های اخیر صورت گرفته است و میلیاردها خسارت برای دولت و شرکت‌های مختلف کشورهای جهان برجای گذاشته است.
کد مطلب: 59706
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام