کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساخت حسگر بیومتریک جدید با قابلیت‌‌های احراز هویت بسیار دقیق

13 بهمن 1398 ساعت 14:03

ایتنا- کمپانی جپن دیسپلی موفق به ساخت حس‌گر بسیار نازکی شده است که با قابلیت‌های امنیتی خود احراز هویت را بیش‌ازپیش دقیق‌تر می‌کند.


کمپانی جپن دیسپلی موفق به ساخت حسگر بسیار نازکی شده است که با قابلیت‌های امنیتی خود احراز هویت را بیش‌ از پیش دقیق‌تر می‌کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، کمپانی جپن دیسپلی که به‌ جا دادن رزولوشن‌های بسیار بالای صفحه نمایش در فضای بسیار کوچک شهرت دارد، حسگر تصویری بسیار نازکی را اختراع کرده است که می‌تواند اثرانگشت، رگ‌ها و امواج ضربان قلب افراد را به‌راحتی اندازه‌گیری کند.
 
این حسگر با ضخامت 15 میکرومتری خود به نازکی یک ورق کاغذ است و سرعت خواندن اطلاعات آن بسیار زیاد است.
گزارش‌های به‌ دست‌ آمده از جپن دیسپلی حاکی از آن است که قابلیت‌های این حسگر موجب شده است که کاربری‌های امنیتی آن بسیار زیاد باشد و بتوان به‌راحتی آن را در پوشیدنی‌های حساس به اطلاعات به کار برد.

 
 
جالب است بدانید که حسگرهای مشابه موجود در بازار یا با سیگنال‌های بیومتریک کار می‌کنند یا اطلاعات بیومتریک(مانند اثرانگشت و رگ‌ها) را تحلیل می‌کنند، اما نمونه ساخته شده توسط جپن دیسپلی از هردوی این روش‌ها به‌طور همزمان استفاده می‌کند.
 
البته هنوز صحبتی در رابطه با برنامه‌های این کمپانی برای تجاری‌سازی این حسگر به میان نیامده است، اما متخصصان این کمپانی انتظار دارند که این حسگر در سیستم‌های احراز هویت با امنیت بسیار بالا گنجانده شود و از دسترسی افراد متفرقه به اطلاعات حساس کمپانی‌ها جلوگیری کند.
 


کد مطلب: 59625

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/59625/ساخت-حسگر-بیومتریک-جدید-قابلیت-های-احراز-هویت-بسیار-دقیق

ايتنا
  https://www.itna.ir