۰
plusresetminus
سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۲۱

رمز پویا را از فروشگاه‌های آنلاین معتبر یا شعب بانک دریافت کنید

ایتنا - امروزه دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا برای انجام کارهای بانکی از طریق اینترنت، الزامی شده است، اما یکی از مواردی که باید همشهریان عزیز توجه کنند، استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که برای این کار در نظر گرفته شده است.
رمز پویا را از فروشگاه‌های آنلاین معتبر یا شعب بانک دریافت کنید

سرپرست پلیس فتا قزوین اظهار داشت :با توجه به اجباری شدن دریافت رمز دوم یک‌بار مصرف کارت‌های بانکی،‌ لازم است شهروندان برای دریافت اپلیکیشن رمز پویا حتما به فروشگاه‌های آنلاین معتبر یا شعب بانک مراجعه کنند.

به گزارش ایتنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ‌ محمدعلی فرهودی در مصاحبه با خبرنگار در تشریح این خبر گفت: امروزه دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا برای انجام کارهای بانکی از طریق اینترنت، الزامی شده است، اما یکی از مواردی که باید همشهریان عزیز توجه کنند، استفاده از اپلیکیشن‌هایی است که برای این کار در نظر گرفته شده است.

سرهنگ فرهودی ادامه داد: در کنار گسترش روزافزون بازار تلفن همراه و فناوری‌های مرتبط با آن، استفاده از اپلیکیشن‌ها یا نرم‌افزارهای موبایلی این روزها زیاد شده و این در حالی است که برخی افراد سودجو با ساخت بعضی نرم‌افزارها از این فرصت به‌دست‌آمده سوءاستفاده می‌کنند.

وی افزود: این افراد سودجو، با توجه به اجرای طرح دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا اقدام به تبلیغ و ارائه خدمات به شهروندان با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی سعی دارند اعتماد کاربران را در فضای مجازی جلب کنند. با دانلود و نصب این اپلیکیشن‌ها سرقت اطلاعات ذخیره‌شده روی گوشی همراه یا سیستم‌ها صورت می‌گیرد، اطلاعاتی مثل عکس ذخیره‌شده روی سیستم یا اطلاعات بانکی به راحتی از سوی مجرمان سایبری به سرقت می‌رود.

سرپرست پلیس فتا قزوین در توصیه به شهروندان گفت : لازم است برای فعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف، حتما با مراجعه‌به سایت بانک مربوطه، راهنمای فعال کردن رمز یک‌بارمصرف را دریافت کرده و درصورت اقدام برای دریافت اپلیکیشن رمز پویا، حتما به فروشگاه‌های آنلاین معتبر یا شعب بانکی مراجعه کنید.

وی ضمن تاکید بر اینکه برای دریافت رمز یک بار مصرف نیازی به پرداخت وجه و یا ثبت نام در هیچ سایتی نمی باشد، از شهروندان خواست: به پیام ها و درخواست‌های مشکوک به  خصوص پیامک‌ها از خصوط شخصی اعتنا نکرده و در صورت مواجهه با موارد مشابه آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  با ما در میان بگذارند.
کد مطلب: 59277
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام