۰
plusresetminus
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۹

اوبر از کلمبیا هم اخراج شد

ایتنا - یک ماه پیش هم اوبر اوبر مجوز فعالیتش در لندن را به این خاطر که این شرکت اقدامات کافی برای ایمنی کاربرانش انجام نمی‌دهد از دست داده بود.
اوبر از کلمبیا هم اخراج شد
پس از سالها فعالیت با بهره‌برداری از ابهامات قانونی در کلمبیا، اکنون به اوبر دستور داده شده که کسب و کار اپ خود در این کشور را متوقف کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، یک قاضی حکم داده است که اوبر قوانین رقابت در کلمبیا را نقض کرده است.
این اقدام پس از آن انجام شد که نهاد تنظیم‌گر امور تاکسی‌ها موسوم به Cotech SA دادخواستی علیه این شرکت ارائه نمود.

نهاد نظارت بر صنعت و تجارت در کلمبیا در دستوری از اوبر خواسته تا خدمات تاکسی اینترنتی خود را مشخصا از طریق استفاده از اپ اوبر متوقف کند، و عملا بیان نموده که این شرکت از مزایای بیش از حدی نسبت به رقبایش بهره‌مند بوده است.
 
اوبر بلافاصله این حکم را محکوم کرده و درخواست تجدیدنظر کرد. اوبر، در بیانیه‌ای که در اختیار رویتر قرار داد، این حرکت را نقض حقوق بشر نامید.
اوبر در بیانیه‌ای گفت: «این تصمیم، بازتاب‌دهنده یک اقدام به سانسور است و معاهده بین‌آمریکایی حقوق بشر را نقض می‌کند، معاهده‌ای که پیش از این تلاش‌ها برای جلوگیری از فعالیت اوبر را به خاطر نقض بی‌طرفی وب، آزادی بیان و آزادی اینترنت محکوم کرده بود.»
 
پیش از این حکم، اوبر بیش از 2.3 میلیون کاربر داشت و با 88000 راننده در کلمبیا کار می‌کرد.
 
این شرکت، با وجود دلخوری‌های مسئولان امور حمل و نقل، به مدت شش سال در این کشور مشغول فعالیت بوده است.
به نوشته رویترز، با اینکه مسئولان حمل و نقل فعالیت اوبر را غیرقانونی می‌دانستند، وزارت تکنولوژی به این اپ تاکسی اینترنتی اجازه فعالیت در این کشور را داده بود.
 


تاثیری که شرکت‌هایی مانند اوبر بر کسب و کارهای محلی دارند کم اهمیت نیست.
اوبر و دیگر اپ‌های تاکسی اینترنتی پیش از این نیز به خاطر تاثیرگذاری منفیشان بر خدمات تاکسی در شهرهای نقاط مختلف جهان با انتقاداتی مواجه شده بودند.
در گزارشی از وبسایت  Daily News آمده است که رانندگان تاکسی‌های زرد در شهر نیویورک به طور متوسط شاهد افت 30 درصدی درآمد ماهانه‌شان بین سالهای 2013 تا 2018 بوده‌اند.
 
یک ماه پیش هم اوبر اوبر مجوز فعالیتش در لندن را به این خاطر که این شرکت اقدامات کافی برای ایمنی کاربرانش انجام نمی‌دهد از دست داده بود.
 
شهرهای متعددی، از جمله بارسلونا و بوداپست، قاطعانه از گسترش اپ‌های تاکسی اینترنتی جلوگیری کرده‌اند، در حالی که در برخی نقاط مانند ونکوور مخالفت‌ها با این اپ‌ها کاهش یافته است.
 
کد مطلب: 59251
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام