۰
plusresetminus
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۵۰

لغو جریمه 5 میلیارد دلاری اپل برای فروش اطلاعات آی تونز

ایتنا- یکی از قضات ایالات‌متحده دادخواست سنخی علیه اپل مبنی بر فروش داده‌های کاربران آی تونز و اپل موزیک را رد کرده است.
لغو جریمه 5 میلیارد دلاری اپل برای فروش اطلاعات آی تونز
یکی از قضات ایالات‌متحده دادخواست سنخی علیه اپل مبنی بر فروش داده‌های کاربران آی تونز و اپل موزیک را رد کرده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، ویلیام آلسوپ به‌عنوان قاضی دادگاه منطقه‌ای ایالات‌متحده در طی هفته گذشته اعلام کرد که شواهد ارائه شده توسط شاکی‌ها کافی نیست و حکم 5 میلیارد دلاری اپل را رد کرد.
این شاکی‌ها تنها تا 14 نوامبر زمان داشتند که شکایت خود را تکمیل کنند اما از انجام این کار بازمانند و به‌این‌ترتیب پرونده این شکایت برای همیشه بسته شد.
 
اپل نیز در این میان اظهار کرده است که این مدعا کاملا غلط است و سعی کرد تا آن را بدون ادامه محاکمه از بین ببرد.
این دادخواست برای اولین بار در ماه می در دادگاه منطقه‌ای کالیفرنیا شکل گرفت و در آن سه شاکی مدعی شدند که اپل به‌صورت عمدی و غیرقانونی بدون اجازه اطلاعات کاربران را در اختیار افراد سوم شخص گذاشته است.

در این شکایت آورده شده است اشتراک‌گذاری این داده خطرناک بوده است زیرا چنین اقداماتی موجب می‌شود که اعضای آسیب‌پذیر اجتماع مورد هدف قرار بگیرند.
 آی تیونز
 
این شاکی‌ها همچنین اظهار کردند که افراد سوم شخصی که این اطلاعات را از اپل گرفته‌اند، آن را بدون اجازه کاربر اصلی به افراد دیگر فروخته‌اند و به‌ این‌ ترتیب نه‌ تنها این اطلاعات در اختیار بازاریاب‌ها قرار گرفته است بلکه در اختیار توسعه‌دهندگانی قرار گرفته است که روی یکپارچگی و توسعه این سرویس کار می‌کنند.
 
علاوه بر این در این شکایت مطرح شده است که اپل می‌دانست که اطلاعات این کاربران در معرض افراد دیگر قرار دارد و برای این ادعا به پستی از اپل در سال 2016 استناد می‌کنند که اپل از افشای این اطلاعات آگاه بود اما نتوانست این نقص را به مدت 8 ماه برطرف کند.
با این‌ وجود شکایت این افراد به دلیل هدم وجود دلیل و مدرک کافی رد شد.
 
کد مطلب: 58989
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام