۰
plusresetminus
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۵

نرم‌افزار ویژه مرسدس بنز اطلاعات کاربران را لو می‌دهد

ایتنا- گزارش‌های مالکان مرسدس بنز نشان می‌دهد که اطلاعات حساب کاربری افراد در نرم‌افزار این کمپانی برای مدتی در معرض نمایش بوده است.
نرم‌افزار ویژه مرسدس بنز اطلاعات کاربران را لو می‌دهد
گزارش‌های مالکان خودروهای مرسدس بنز نشان می‌دهد که اطلاعات حساب کاربری افراد در نرم‌افزار این کمپانی برای مدتی در معرض نمایش بوده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، نرم‌افزارهای تلفن‌های همراه خودروهای کاربران در بسیاری از مواقع بسیار کارآمد و مفید عمل می‌کنند.
با این‌ حال آنها نقاط ضعف زیادی دارند و یکی از آنها به خطر افتادن امنیت کاربران است.
 
به‌تازگی چندین مالک مرسدس بنز اظهار کرده‌اند که نرم‌افزار کنترل از راه دور این کمپانی در تاریخ 18 اکتبر برای چند ساعت اطلاعات حساب کاربری افراد دیگر را تأمین می‌کرده است.
در همین راستا در طی این چند ساعت برخی از مشترکان این نرم‌افزار اطلاعات حساب کاربری برخی از کاربران دیگر ازجمله نام، شماره تلفن و موقعیت‌های فعالشان را مشاهده کرده‌اند.
 
 
 
البته خوشبختانه قابلیت‌هایی نظیر ردیابی موقعیت‌های مکانی همزمان و قفل‌گشایی از راه دور در این مورد کار نمی‌کرد، اما حتی این تهدید امنیتی در این سطح محدود نیز بسیار جدی و خطرآفرین به شمار می‌رود.

برای درک عمق خطر، تنها کافی است تصور کنید که اطلاعات حساب کاربری مرتبط با خودرویتان برای چند ساعت در اختیار افراد ناشناس باشد. با این‌ وجود مرسدس بنز هنوز در رابطه با گزارش‌های این کاربران اظهارنظر نکرده است.
 
کمپانی مرسدس بنز بعدازاین مشکل برای چند ساعت نرم‌افزار یاد شده را به‌صورت آفلاین درآورد، اما هنوز هم اتفاقاتی از این‌ دست، نشان‌دهنده خطر بسیار زیاد سوءاستفاده از اطلاعات خودرو و حساب کاربری شخصی افراد است.

خطایی نظیر نمونه پیش‌آمده برای مرسدس بنز یا رخنه اطلاعاتی می‌تواند به‌راحتی اطلاعات حساس را به دست افراد نادرست برساند.
این امر ممکن است به یک حادثه دردناک تبدیل شود، زیرا اشتراک خودرو و سایر خدمات متصل به خودرو این روزها نسبتاً عادی شده است.
 
کد مطلب: 58558
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام