۰
plusresetminus
يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۴۴

روش‌های جدید هکرها از طریق ایمیل

ایتنا - به نظر می رسد افزایش هشیاری کاربران و کلیک نکردن آنها بر روی فایل‌های ضمیمه مشکوک که موجب افزایش ناکامی هکرها شده، در نهایت این افراد را بدین نتیجه رسانده که باید از روشی متفاوت یعنی گنجاندن لینک‌های آلوده برای اقناع و فریب کاربران استفاده کنند.
روش‌های جدید هکرها از طریق ایمیل


درحالی که برای مدت‌های طولانی انجام حملات ایمیلی بدافزاری از طریق ارسال فایل‌های ضمیمه آلوده انجام می‌شد، این روش تغییر کرده و گنجاندن لینک های مخرب جایگزین روش قبلی شده است.

به گزارش ایتنا از فارس، در حالی که در سال های قبل هکرها ترجیح می دادند برای آلوده کردن رایانه‌های کاربران ایمیل‌هایی با فایل‌های ضمیمه آلوده ارسال کنند، این روش مدتی است تغییر کرده و این افراد ترجیح می‌دهند آدرس‌های URL آلوده‌ای را در ایمیل‌های مذکور جاگذاری کنند تا رایانه کاربران با کلیک بر روی این آدرس‌ها آلوده شود.
 
یافته‌های موسسه تحقیقاتی پروف پوینت نشان می‌دهد در نیمه اول سال 2019 بخش اعظم ایمیل‌های آلوده ارسالی حاوی لینک‌هایی به فایل‌های آلوده و نه فایل‌های ضمیمه آلوده بوده‌اند و روند غالب در این زمینه تغییر کرده است.

بر اساس همین بررسی در سه ماهه دوم سال 2019 حدود 85 درصد از کل هرزنامه‌های آلوده حاوی لینک به فایلی آلوده برای بارگذاری بوده‌اند و این فایل‌ها در قالب ضمیمه ایمیل ارسال نشده بودند. این روند در سه ماهه اول سال 2019 نیز به همین شکل بوده است.

به نظر می رسد افزایش هشیاری کاربران و کلیک نکردن آنها بر روی فایل‌های ضمیمه مشکوک که موجب افزایش ناکامی هکرها شده، در نهایت این افراد را بدین نتیجه رسانده که باید از روشی متفاوت یعنی گنجاندن لینک‌های آلوده برای اقناع و فریب کاربران استفاده کنند.

از سوی دیگر باید توجه داشت که ارسال ایمیل‌های حاوی لینک در دنیای تجارت بسیار متداول است و بسیاری از افراد نیز در مکاتبات شخصی خود دست به چنین کاری می زنند. از این روش قبل از هر چیز برای ارسال بدافزارهای بوت نت استفاده می شود و ارسال تروجان‌های بانکی و بدافزارهای سرقت اطلاعات در رتبه‌های بعدی قرار دارد.
کد مطلب: 58305
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام