۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰

کروم کاربران را از نوتیفیکیشن های سایت ها نجات می دهد

ایتنا- گوگل تصمیم دارد تا مزاحمت اطلاعیه‌های مرتبط با درخواست ارسال اعلانات وب‌سایت‌ها در مرورگر کروم را برای کاربران کم‌تر کند.
کروم کاربران را از نوتیفیکیشن های سایت ها نجات می دهد
گوگل تصمیم دارد تا مزاحمت اطلاعیه‌های مرتبط با درخواست ارسال اعلانات (نوتیفیکیشن ها) وب‌سایت‌ها در مرورگر کروم را برای کاربران کم‌تر کند.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی ubergizmo، حتما در هنگام استفاده از مرورگر کروم به وب‌سایت‌هایی برخورد کرده‌اید که از شما برای ارسال نوتیفیکیشن های مرتبط با آن وب‌سایت سوال می‌کنند.

این اعلانات معمولا توسط وب‌سایت‌ها برای اطلاع‌رسانی در رابطه با به‌روزرسانی‌هایشان استفاده می‌کنند. با این‌ حال، پنجره درخواست ارسال اعلانات ممکن است برای برخی آزاردهنده و مزاحم باشد اما خبر خوب برای این افراد این است که به‌زودی می‌توانند از دردسر این پیام‌ها راحت بشوند.
 
گزارش‌های به‌ دست‌ آمده از XDA Developers حاکی از آن است که گوگل به دنبال تغییر برخی از قابلیت‌های کروم نسخه دسکتاپ و اندروید است که موجب می‌شود تا درخواست این اعلانات کمتر آزاردهنده شود.
برای مثال در کروم نسخه اندروید درخواست نمایش اعلانات با جنجال کمتری روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود و کاربر می‌تواند پس‌ از انجام کارهای ضروری به اقدام به پاسخ‌دهی به این درخواست بکند.
 
 
 
با این‌ حال به نظر می‌رسد که گوگل برای نسخه دسکتاپ قصد دارد تا این درخواست‌ها را به‌صورت کامل بلاک کند.
این درخواست‌ها برای تمامی وب‌سایت‌ها به‌ غیر از آنهایی که شما اجازه  ارسال اطلاعیه به آنها را داده‌اید بلاک شده‌اند.

همچنین به نظر می‌رسد که کروم به‌صورت خودکار در رابطه با علاقه شما می‌آموزد و اگر برای چند بار اطلاعیه‌ها را بلاک کنید، کروم به‌صورت خودکار و بر اساس عادت گذشته شما تمامی آن اطلاعیه‌ها را بلاک خواهد کرد.
 
البته بهتر است به خاطر داشته باشید که این تغییرات هنوز روی کروم اعمال نشده‌اند پس تضمینی برای تبدیل آن به یک قابلیت واقعی و اصلی کروم وجود ندارد.
 
کد مطلب: 57897
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام