۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۱۹

پیش‌بینی رشدی فراتر از انتظار برای اینترنت اشیا

ایتنا - تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد که بازارهای جهانی اینترنت اشیا (IoT) در سال‌های اخیر به شدت مورد استقبال بخش‌های مختلف جوامع قرار گرفته و رشد آن تا سال آینده از برآورد کارشناسان نیز فراتر خواهد رفت.
پیش‌بینی رشدی فراتر از انتظار برای اینترنت اشیا


بر اساس گزارشی که در مجله فوربس آمده است، رشد بازار جهانی اینترنت اشیا (IoT) از ۱۵۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۴۵۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ میلادی خواهد رسید که می‌توان گفت مجموع نرخ رشد سالانه آن ۲۸.۵ درصد بوده و بسیار بیشتر از پیش‌بینی کارشناسان و تحلیلگران فعال در این حوزه به شمار می‌رود.  

به گزارش ایتنا از ایسنا، کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی و مشاوره‌ای بوستون آمریکا در جدیدترین بررسی‌های خود دریافته و اعلام کرده اند که اینترنت اشیا در برخی از بخش‌های جوامع همچون حمل و نقل عمومی، صنعت، تجارت و فروش رشد بسیار بیشتر و قابل توجه‌تری را تجربه خواهد کرد.

بر اساس آمارهای منتشر شده و تحقیقات صورت گرفته توسط کارشناسان موسسه statista، سهم بازار اینترنت اشیا در توسعه زیرساخت‌های مربوط به شهرهای هوشمند ۲۶ درصد، صنایع مبتنی بر پلت‌فرم اینترنت اشیا ۲۴ درصد، بخش درمان و پزشکی ۲۰ درصد، خانه‌های هوشمند ۱۴ درصد، خودروهای هوشمند هفت درصد، سایر تجهیزات و دستگاههای هوشمند چهار درصد و گجت‌های پوشیدنی هوشمند نیز سه درصد خواهد بود.

کارشناسان فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده‌اند که بخش‌های مبتنی بر اینترنت اشیا (IoT) قادر است تا سال ۲۰۲۰ میلادی سالانه ۳۰۰ میلیارد دلار درآمدزایی و سودآوری ایجاد کند که از این مقدار، ۸۵ میلیارد دلار آن به توسعه زیرساخت‌های صنعتی مربوط می‌شود.

اینترنت اشیا و شهر هوشمند عباراتی هستند که این روزها در فضای مجازی زیاد به گوش کاربران می‌خورد. باید گفت که اینترنت اشیا به کاربران ساکن در شهرهای هوشمند این امکان را می‌دهد که با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی و هوشمند خود به کارها و فعالیت‌های روزمره خود بپردازند و این امر در زمینه‌هایی همچون انرژی، حمل و نقل، صنعت، بهداشت و درمان، ساخت و ساز، خانه و شهر هوشمند نقش پررنگ و بسزایی ایفا خواهد کرد.

اینترنت اشیاء (IoT) به معنی یک شبکه جهانی از اشیاء مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردشده‌ای با یکدیگر در ارتباطند.
این سیستم جدید کنترل از راه دور و کنترل هوشمند اشیاء و دستگاه‌ها، امروزه در کشورهای توسعه‌یافته‌ای همچون کره جنوبی در سیستم‌های اداری و همچنین وسایل منزل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.
کد مطلب: 57692
برچسب ها: اینترنت اشیا IoT
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام