۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۲

پردازنده 64 هسته‌ای 7 نانومتری ‌AMD در راه بازار

ایتنا- کمپانی ای‌ام‌دی قصد دارد تا نسل جدید پردازنده‌های سروری Epyc خود را با هسته‌های بیشتری عرضه کند . در همین راستا پردازنده‌های Epyc 7002 با 64 هسته به بازار عرضه خواهند شد.
پردازنده 64 هسته‌ای 7 نانومتری ‌AMD در راه بازار
کمپانی ای‌ام‌دی قصد دارد تا نسل جدید پردازنده‌های سروری Epyc خود را با هسته‌های بیشتری عرضه کند. در همین راستا پردازنده‌های Epyc 7002 با 64 هسته به بازار عرضه خواهند شد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، به‌تازگی اطلاعات مرتبط با پردازنده‌های جدید Rome Epyc کمپانی ای‌ام‌دی افشا شده است که خبر از وجود تراشه‌های 7 نانومتری ویژه‌ای با معماری Zen 2 دارد که به‌نوعی از تراشه‌های نسل سوم رایزن پشتیبانی می‌کند.
 
تراشه Epyc 7742 که پرقدرت‌ترین تراشه این سری است، از 64 هسته و 128 رشته استفاده می‌کند و سرعت کلاک آن 2.25 گیگاهرتز است که می‌تواند به‌سرعت 3.40 گیگاهرتز برسد.
همچنین حافظه کش این پردازنده 256 مگابایت است و بسته قدرت 225 واتی دارد.
 
 
 
این تراشه در انجام وظایف نیازمند به چند رشته، بسیار مناسب عمل می‌کند، اما نکته جالب اینجاست که تراشه‌های Epyc به لطف معماری Zen 2  کلاک بهبود یافته‌تری دارند، زیرا مقدار IPC معماری Zen 2 15 درصد بیشتر از Zen اصلی است.

به‌ این‌ ترتیب می‌توان در آینده انتظار داشت که کمپانی‌های بزرگی نظیر توییتر، گوگل و مایکروسافت از این پردازنده در مراکز داده خود استفاده کنند.
 
تراشه‌های Epyc در حال حاضر در سیستم Cray Shasta آژانس هوایی Air Force به‌منظور فراهم آوری اطلاعات آب و هوایی برای ارتش زمینی و هوایی ایالات‌ متحده مورد استفاده قرارگرفته‌اند.
البته گفتنی است که قیمت در نظر گرفته‌شده برای این تراشه سروری 6950 دلار است.
 
کد مطلب: 57679
برچسب ها: پردازنده AMD
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام