۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۴

شروط وزیر ارتباطات برای گران شدن اینترنت

ایتنا - ​​​​​​​وزیر ارتباطات: شرکت های اینترنتی در صورتی که به ۴ شرط ما در زمینه افزایش کیفیت سرویس و سرمایه‌گذاری عمل کنند قیمت اینترنت مورد تجدیدنظر قرار می‌گیرد.
شروط وزیر ارتباطات برای گران شدن اینترنت


به گزارش ایتنا از مهر، محمد جواد آذری جهرمی بعدازظهر امروز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های فضایی در مورد پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی قیمت اینترنت که از سوی شرکت های اینترنتی عنوان شده است، گفت: من ۴ شرط را برای تجدید نظر در قیمت اینترنت اعلام کرده‌ام که در صورتی که شرکت‌های اینترنتی این ۴ شرط را برآورده کنند در قیمت اینترنت می‌توان تجدیدنظر کرد.

وی با اشاره به ۴ شرط سرمایه گذاری، به روز رسانی تکنولوژی، استفاده از تولیدات داخلی و ارائه کیفیت خوب سرویس گفت: این کارها باید انجام شود اما تاکنون اتفاق نیفتاده است. البته این شرکت‌ها می‌گویند که اگر بخواهند در این حوزه سرمایه گذاری کنند باید ببینند چهارچوب بازگشت سرمایه از نظر اقتصادی چگونه است.

جهرمی گفت: در این زمینه درِ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای آنها باز است و می توانند در این خصوص مذاکره کنند.

وی در مورد اینکه آیا مستنداتی از سوی این شرکت‌ها با توجه به جلسه روز چهارشنبه رگولاتوری با شرکت های اینترنتی به وزیر ارتباطات رسیده است، افزود: هنوز مستنداتی مبنی بر دلایل پیشنهاد تغییر تعرفه از سوی اپراتورها به من ارائه نشده است.

ظرفیت اقتصادی ارز دیجیتال در صنعت برق
وزیر ارتباطات در مورد مزیت توسعه ارز دیجیتال در کشور نیز گفت: ظرفیت تولیدی مجموعه نیروگاههای کشور حدود ۷۲ هزار مگاوات برآورد می‌شود که این ظرفیت هیچگاه در پیک مصرف نمی شود. به همین دلیل این ظرفیت نیروگاهی کشور در ساعات غیر پیک آزاد است و می تواند در حوزه استخراج ارز دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: این موضوع باعث درآمدزایی برای صنعت برق می‌شود اما مستلزم آن است که استخراج ارز دیجیتال دارای ضوابط و مقررات شود.

جهرمی با بیان اینکه سیاستگذاری در عرصه استخراج ارز دیجیتال با وزارت نیرو است، گفت: جنس استخراج ارز دیجیتال یعنی صادرات برق به صورت مجازی و اگر در این مسئله سیاستگذاری وزارت نیرو پیاده سازی شود و استخراج با ضوابط صورت گیرد شاهد درآمد مازاد در صنعت برق خواهیم بود که امروز با مشکلات متعددی در حوزه اقتصادی مواجه است.

وزیر ارتباطات همچنین در مورد عدم اقبال عمومی به پیام رسان‌های بومی به رغم حمایت دولت تاکید کرد: اقبال عمومی مردم به پیام‌رسان‌ها با حمایت بوجود نمی آید.

جهرمی با اشاره به استفاده سازمانهای دولتی از داده‌های فضایی تاکید کرد: هم اکنون وزارت کشاورزی و سازمان منابع طبیعی از داده‌های فضایی برای پایش محصولات و وضعیت منابع طبیعی استفاده می‌کنند اما اینکه از تمام ظرفیت این حوزه استفاده شود و این فرایند به صورت جاری اتفاق بیافتد هنوز به صورت کامل اجرایی نشده و فاصله تا اهداف زیاد است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه فعالیت های استارت آپ های فضایی و مراجعاتشان به بخش های دولتی و نیز تلاش برای ارائه نوآوری های این بخش در بهبود فرایندهای جاری کشور زمین ساز تحولی بزرگ خواهد بود، ادامه داد: این حرکت شروع شده و ما شاهد هستیم که سازمان فضایی ایران و پژوهشگاه فضایی در بخش آمایش سرزمینی، مدیریت منابع آب و پایش سطوح زیر کشت با سازمان مدیریت، وزارت کشور و وزارت کشاورزی به جدیت در حال همکاری هستند.

وی تاکید کرد: ترویج کاربردهای فضایی و ایجاد بازار برای استارتاپ های این حوزه نیازمند فرهنگ سازی است.

جهرمی در مراسم اختتامیه گردهمایی شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ های فضایی نیز با انتقاد از عقب ماندگی کشور در حوزه قرار دادن ماهواره در مدار ژئو گفت: ما در شرایطی هستیم که همچنان ماهواره‌ای از خودمان در لایه ژئو زمین نداریم و این در حالی است که کشورهایی که توانمندی علمی ما در حوزه فضایی را ندارند در مدار ژئو دارای ماهواره ای مستقل بنام خودشان هستند.

وزیر ارتباطات دلیل این عقب ماندگی را تصدی‌گری دولتی عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه از برنامه چهارم توسعه تاکنون برای این موضوع اعتبار دیده شده است اما چارچوب اجرایی دولتی اجازه پیشبرد پروژه‌های فضایی را نمی‌دهد.

وی بر لزوم تغییر دیدگاه در مدل اجرایی پروژه های فضایی تاکید کرد و گفت: باید داده های فضایی در اختیار همه قرار گیرد تا شرکتهای خلاق بتوانند از این اطلاعات برای تحول اقتصاد دیجیتال بهره ببرند. این مسئله مستلزم خروج دولت از تصدی گری است.

جهرمی با بیان اینکه اصول حاکم بر پروانه بهره برداری از اپراتور ماهواره مخابراتی توسط رگولاتوری به تصویب رسیده است، گفت: این پروانه مجوز قراردادن ماهواره در مدار زمین را به بخش خصوصی می دهد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه استفاده از فناوری فضایی در محاسبه دقیق مزارع آسیب دیده و صدمات سیل اخیر بسیار پررنگ بود، گفت: این مسئله سبب صرفه جویی چندصدمیلیارد تومانی درپرداخت خسارات شد که البته به دلیل خواسته رحمانی فضلی برای استفاده از دانش فضایی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: استارت‌آپ‌های فضایی می‌توانند سالانه برای هر هکتار زمین مشاوره دهند تا شاهد رشد و اشتغال کشاورزی با داده های فضایی باشیم.

جهرمی خاطرنشان کرد: در این مسیر نباید به حواشی توجه کنیم و تمرکز خود را روی توسعه این بخش و حرکت به سمت استفاده از داده های ماهواره ای معطوف کنیم. علاقه مند به استفاده استارت‌آپ‌ها از این ظرفیت کشور هستیم.
کد مطلب: 57250
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام