۰
plusresetminus
دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۹

گروه‌های پژوهشی جدید در ناسا

ایتنا - ناسا برای مطالعه ماه، مریخ، سیارک‌ها و دیگر اشیاء آسمانی، گروه‌هایی جدید تشکیل داده است.
گروه‌های پژوهشی جدید در ناسا
به گزارش ایتنا و به نقل از Space، ناسا برای مطالعه ماه، سیارک‌های نزدیک زمین و دو قمرهای مریخ با نام‌های Phobos و Deimos، چندین گروه تحقیقاتی جدید تشکیل داده است.
 
یک مؤسسه مجازی با عنوان «تحقیقات برای اکتشافات منظومهٔ شمسی» به مدت پنج سال از گروه‌های پژوهشی جدید پشتیبانی خواهد کرد. بنابر بیانیه‌ای که از سوی ناسا منتشر شده، این گروه‌ها در هر سال مجموعاً نزدیک به ۱۰٫۵ میلیون دلار دریافت می‌کنند که این مبلغ توسط مأموریت‌های «علم، و کاوش و عملیات انسانی» تأمین می‌شود.
 
چندین پروژه جدید بر سنگ‌پوشه [مواد موجود بر سطح ماه، سیارکها و دیگر اشیاء] تمرکز خواهند داشت. از میان این پروژه‌ها می‌توان به «مرکز علوم سطح سیارک و قمر» که در دانشگاه مرکزی فلوریدا در اورلاندو مستقر است، اشاره کرد. این گروه تحقیقاتی امیدوار است نتایج کارهایش به دانشمندان کمک کند تا نسخه‌های مشابهی از این مواد در آزمایشگاه‌های روی زمین ایجاد کنند.
 
اما مطالعه سنگ‌پوشه، فقط شامل درک مواد تشکیل‌دهنده آن نیست. گروه تحقیقاتی «مطالعات دوردست، نزدیک و همزمان پیزامون علم و اکتشافات ۲» که در دانشگاه نیویورک قرار دارد، مایل است درک کند که محیط‌های سیاره‌ای در طی مأموریت‌ها، چگونه بر سلامت انسانی اثر می‌گذارند و از اینرو بر واکنش‌پذیری شیمیایی سنگ‌پوشه تمرکز خواهد داشت.
 

برای حصول اطمینان از موفقیت در مأموریت‌های فضایی آتی، گروه پژوهشی «محیط قمری و پویایی کاوش‌ها» به مطالعه چگونگی اثرگذاری محیط فضایی بر تجهیزات روباتیکی و دارایی‌های انسانی خواهد پرداخت. تمرکز این گروه که در «مرکز پرواز فضایی ناسا» در مریلند واقع است، بر تعاملات پلاسما با اجسام بدون هوا بر سطح ماه معطوف خواهد بود و به مدل‌سازی تأثیرات محیط‌های تابشی می‌پردازد.
 
این گروه‌های جدید شامل کنسرسیوم میان‌رشته‌ای برای ارزیابی ریشه‌های خاصیت فرّار بودن (در دانشگاه هاوایی)، مؤسسه مدل‌سازی پلاسما، اتمسفرها و غبار کیهانی (در دانشگاه کلورادو)، و همینطور مرکز علوم و اکتشاف قمری (مربوط به مؤسسه قمری و سیاره‌ای در هوستون) نیز می‌باشند.
کد مطلب: 57215
برچسب ها: ناسا مریخ فضا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام