۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۶

تولد 35 سالگی بازی تتریس و ادامه فروش نیرومند این بازی

ایتنا- بازی پازلی تتریس امروز وارد 35سالگی خود شد و به همین مناسبت به دلایل موفقیت این بازی در میان سایر رقبای خود پرداخته شده است.
بازی تتریس 35 ساله شد
بازی پازلی تتریس وارد 35سالگی خود شد و به همین مناسبت به دلایل موفقیت این بازی در میان سایر رقبای خود پرداخته شده است.
 
به گزارش ایتنا به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، برای افرادی در شرایط سنی خاص بازی‌های کامپیوتری‌ای وجود دارد که همه افراد واقع در آن گروه سنی از وجودشان آگاه هستند.
بسیاری از این بازی‌های کامپیوتری گذشته (پک من، سوپر ماریو و...) اگرچه این روزها به نوستالژی تبدیل‌شده‌اند اما منسوخ شدن آن‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت. با این‌ حال بازی تتریس که این هفته وارد 35 سالگی خود در میان بازی‌های قدیمی کامپیوتری هنوز از جایگاه خوبی برخوردار است.
 
این بازی موفق به فروش 170 میلیون نسخه روی هر پلت فرم کامپیوتری و گیمینگی که فکرش را بکنید، شده است.
بر اساس آمار به‌ دست‌ آمده، تنها بازی ماینکرفت است که نسخه‌های بیشتری نسبت به تتریس فروخته است. البته تأثیر کنسول بازی نینتندو گیم بوی را در همه‌گیر شدن نینتندو نمی‌توان نادیده گرفت و اگرچه این بازی از 5 سال قبل از ورود گیم بوی به دنیای فناوری وجود داشت اما شهرت خود را به‌نوعی مدیون این کنسول است.
 
 بازی کامپیوتری تتریس
 
ارائه تتریس روی کنسول گیم بوی با قابلیت‌های ذخیره‌ای محدود انتخاب فوق‌العاده‌ای بود زیرا کاربران برای گذران زمان خود می‌توانستند این بازی را نه‌تنها ساعت‌ها، بلکه تنها برای دقایقی بازی کنند و همچنان از آن لذت ببرند.
در مقابل این قابلیت بازی سوپر ماریو قرار داشت که نقطه شروع و آغاز مشخصی داشت و نیازمند گذراندن مراحلی بود. علاوه بر این نبود قابلیت ذخیره بازی در کنسول‌های آن زمان موجب می‌شد تا کاربران مجبور باشند سوپر ماریو را بدون وقفه از ابتدا تا انتها بروند و در غیر این صورت به آغاز دوباره بازی محکوم بودند.
 
با این‌ حال آغاز دوباره در تتریس چندان اهمیتی نداشت زیرا شما درواقع در این بازی رقیب اصلی خودتان هستید.
فرمول این بازی برای بچه‌ها و همچنین بزرگ‌ترها کاملاً آشکار بود و همگان می‌توانستند به‌راحتی منطق آن را درک کنند.

هنک راجرز به‌عنوان مدیر کمپانی تتریس در این رابطه بیان کرد که: «اگر می‌خواهید گیم بوی را به بچه‌های کوچک بفروشید پس آن را به ماریو مجهز کنید اما اگر می‌خواهید گیم بوی را به همه بفروشید از تتریس استفاده کنید.»
 
این بازی با قابلیت‌های جذاب خود، هنوز بعد از 35 سال طرفداران زیادی دارد و اگرچه تلفن‌های همراه هوشمند قابلیت عرضه بازی‌های کامپیوتری پازلی زیادی رادارند اما تتریس هنوز در میان آنها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
 
 
کد مطلب: 56838
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام