۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۱

آسیب‌پذیری خطرناک ویندوز را جدی بگیرید

ایتنا - ​​​​​​​مایکروسافت با انتشار بیانیه‌ای در مورد آسیب‌پذیری بالای خیل عظیمی از سیستم‌های مبتنی بر ویندوز به کاربران هشدار داد.
آسیب‌پذیری خطرناک ویندوز را جدی بگیرید

مایکروسافت به عنوان شرکت توسعه‌دهنده سیستم عامل ویندوز به تازگی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هنوز تعداد قابل توجهی از سیستم‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز در جهان وجود دارند که در مقابل حملات سایبری و بدافزار خطرناک و معروف واناکرای از آسیب‌پذیری بالایی برخوردارند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به تازگی مایکروسافت اعلام کرده و هشدار داده است که کاربران سیستم‌های ویندوزی باید رایانه‌های خود را به جدیدترین نسخه آپدیت منتشر شده از سوی این شرکت یعنی آپدیت موسوم به آوریل ۲۰۱۹ به‌روزرسانی کنند تا اطلاعات و سیستم خود را از خطر حملات بدافزاری و سایبری همچون واناکرای حفظ کنند.

به گفته این غول تکنولوژی، آسیب‌پذیری مهمی در نسخه‌های قدیمی‌تر و قبلی ویندوز وجود دارد که به هکرها و مجرمان سایبری این امکان را می‌دهد تا از راه دور و با نصب و اجرای طریق کدهای مخرب، بتوانند به رایانه‌های قربانیان و کاربران مورد نظر نفوذ کنند و به اطلاعات ذخیره شده و حریم خصوصی آنها دسترسی پیدا کنند.

این آسیب‌پذیری همچنین قابلیت تبدیل شدن به کرم‌های رایانه‌ای را نیز دارد و در صورتی که هکرها تشخیص دهند می‌تواند به عنوان یک ابزار مناسب برای باج‌گیری نیز مورداستفاده قرار بگیرد.

واناکرای یکی از باج افزارهای خطرناک و معروفی بود که در سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر شد و برای بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در بسیاری از کشورها میلیاردها خسارت برجای گذاشت.
بر اساس گزارش وب سایت هکرنیوز، وصله‌های امنیتی مایکروسافت سه هفته پیش در قالب به‌روزرسانی Patch Tuesday منتشر شد که انتظار می‌رود کاربران سیستم‌های ویندوزی همه از آن برای افزایش امنیت سایبری دستگاه خود و همچنین جلوگیری از حملات بدافزاری استفاده کنند.

نقص امنیتی مذکور تحت عنوان بلوکیپ (BlueKeep) شناخته شده است که در رایانه‌هایی که هنوز از سیستم عامل‌های ویندوز ایکس پی و سرور مایکروسافت استفاده می‌کنند، وجود دارد و امنیت کاربرانش را به شدت تهدید می‌کند.

هکرها از این حفره امنیتی قادر خواهند بود به یک میلیون دستگاه در معرض خطر دسترسی پیدا کنند و بعد از آلوده کردن آنها، به اهداف خود دست یابند.
کد مطلب: 56831
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام