کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اعمال محدودیت در لایو فیس‌بوک

25 ارديبهشت 1398 ساعت 13:23

ایتنا - فیس‌بوک به تازگی اعلام کرده است که قصد دارد محدودیت‌های جدیدی را برای قابلیت پخش لایو (Live) در پلت‌فرم این شبکه اجتماعی ایجاد کند.



فیس‌بوک که در طول یک سال گذشته با فشارهای سیاسی نهادهای دولتی و غیردولتی در کشورهای مختلفی از جهان روبرو شده است، بعد از حملات تروریستی به مسلمانان نمازگزار حاضر در مسجدی در نیوزلند، بیش از پیش مورد حمله منتقدان و معترضان قرار گرفت.

به گزارش ایتنا از ایسنا، حالا به نظر می‌رسد که فیس‌بوک به عنوان بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در جهان تصمیم گرفته است که محدودیت‌های جدیدی را برای قابلیت پخش زنده (لایو) ایجاد کند تا در صورت بروز هرگونه جرم و رفتارهای خشونت‌آمیز که خلاف قوانین شبکه‌های اجتماعی است، بلافاصله با ادامه پخش آن مقابله شود.

این طور که گفته می‌شود الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به کار رفته در پلتفرم فیس‌بوک قرار است به صورت خودکار و کاملاً هوشمندانه مصادیق مجرمانه در لایو کاربران فیس‌بوکی را تشخیص داده و بعد از شناسایی دقیق آن، از ادامه و پخش آن جلوگیری به عمل آورده شود.

بر اساس گزارش رویترز، این محدودیت‌ها به گونه‌ای است که کاربران فیس‌بوک در صورت ارتکاب هرگونه جرم و عمل خلاف قوانین و مقررات شبکه‌های اجتماعی، از گذاشتن لایو محروم خواهند شد و در صورت تأیید جرم آنها نیز، صفحه کاربری آنها به صورت کامل بسته و ریپورتشده و تحویل مراجع قضائی داده خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد این روزها با توجه به نقش بسیار پررنگی که شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و پیام‌رسان‌ها در انتشار اخبار و همچنین شایعات ایفا می‌کنند، فشار مضاعفی از سوی جوامع بین‌المللی روی غول‌های تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی وارد می‌شود و این‌طور که پیش می‌رود انتظار می‌رود قانون‌گذاران در کشورهای پیشرفته که میزبان این غول‌های تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی هستند نیز قوانین و مقررات سختگیرانه‌تری را در قبال آنها وضع کنند.

در این چند ماه گذشته شبکه‌های اجتماعی گوگل و فیس‌بوک به علت شناسایی اخبار نادرست و کذب و همچنین دادن تریبون آزاد به مجرمان و تروریست‌ها به شدت مورد انتقاد واقع شده‌اند البته در این حملات، فیس‌بوک تنها نیست و شبکه‌های اجتماعی دیگری همچون اینستاگرام، توئیتر، اسنپ چت و یوتیوب نیز زیر تیغ و آماج حملات منتقدان قرار گرفته‌اند. اما از آنجا که تروریست‌ها در اقدامات و حملات اخیر خود تقریباً همگی از قابلیت لایو در شبکه اجتماعی اینستاگرام و فیس‌بوک استفاده کرده‌اند، این شرکت بیشتر از سایر رقبای خود مورد حمله و انتقاد معترضان قرار گرفته است.


کد مطلب: 56630

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/56630/اعمال-محدودیت-لایو-فیس-بوک

ايتنا
  https://www.itna.ir