۰
plusresetminus
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۳۰

هزینه میلیون دلاری گوگل برای بررسی محتوای یوتیوب

ایتنا - گوگل ( مالک یوتیوب) ادعا می‌کند سالانه صدها میلیون دلار صرف مرور محتوای این شبکه اجتماعی محبوب می‌کند.
هزینه میلیون دلاری گوگل برای بررسی محتوای یوتیوب

این شرکت می‌گوید که سالانه «صدها میلیون دلار» صرف مرور محتوا می‌کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از cnet، گوگل، بنا بر نامه‌ای که این غول دنیای تکنولوژی به قانونگذاران آمریکایی ارسال کرده است، در سه ماهه نخست 2019 بیش از 1 میلیون ویدئوی مظنون به ارتباط با فعالیتهای تروریستی را مرور کرده است.
 
در نامه 24 آوریل، که به عنوان بخشی از بیانیه مطبوعاتی کمیته امنیت داخلی مجلس آمریکا در دسترس عموم قرار گرفت، گوگل اعلام کرد که 90000 مورد از این ویدئوها سیاست آن در زمینه تروریسم را نقض کرده بودند. گوگل، که مالک یوتیوب است، گفت که «سالانه صدها میلیون دلار» صرف مرور محتوا می‌کند.
 
کمیته کنگره، پس از تیراندازی مرگبار در مسجدی در نیوزیلند در ماه مارس، تاکید نموده بود که فیسبوک، توئیتر، یوتیوب و مایکروسافت باید عملکرد بهتری در حذف محتوای خشونت‌آمیز داشته باشند. در ماه آوریل، مکس رز نماینده جمهوری‌خواه و دموکرات‌های دیگر خواستار اطلاع یافتن از بودجه وب‌سایت‌ها شده بودند، تا مشخص شود چگونه این پلتفرم‌ها با تروریسم مبارزه می‌کنند.
 
رز، در کنار بنی تامپسون رییس کمیته، در بیانیه مطبوعاتی اخیر، که دربرگیرنده یک لینک به نامه گوگل و همچنین یک لینک به نامه‌ای از توئیتر بود، گفت: «این واقعیت که برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا نمی‌توانند به ما بگویند که مشخصا چه کاری برای توقف محتوای تروریستی و افراط گرایانه انجام می‌دهند قابل قبول نیست».
 

توئیتر، در نامه‌اش، گفت که تعیین مبلغ دلاری برای تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم یک «درخواست پیچیده» است. در عوض، این شرکت تلاشهایش برای تعلیق حسابهایی که خط مشی‌های آن را نقض کرده‌اند را تشریح نمود.
 
کارلوس مونژه جی‌آر، مدیر خط مشی عمومی و نیکوکارانه توئیتر، در نامه این شرکت گفت: «ما اکنون بیش از 1.4 میلیون حساب را به خاطر تخلفات مرتبط با ترویج تروریسم بین 1 اوت 2015 تا 30 ژوئن 2018 تعلیق کرده‌ایم. در طی جدیدترین دوره گزارشدهی که از 1 ژانویه 2018 تا 30 ژوئن 2018 بوده، ما جمعا 205156 اکانت را تعلیق کردیم».
 
در این بیانیه کمیته امنیت داخلی کنگره پاسخهای توئیتر و یوتیوب گوگل ذکر شده است ولی گفته شده که هیچ شرکتی «به طور مناسب یا کامل» به درخواست کنگره پاسخ نداده است.
 
 
کد مطلب: 56466
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام