۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۳

پردازنده‌های جدید اینتل تا 5 گیگاهرتز قدرت خواهند داشت

ایتنا- تراشه‌های نسل نهم اینتل نیز به‌سرعت 5 گیگاهرتز خواهند رسید و به‌زودی در لپ‌تاپ‌های مختص بازی‌های کامپیوتری شرکت‌های مختلف به کار خواهد رفت.
پردازنده‌های جدید اینتل تا 5 گیگاهرتز قدرت خواهند داشت
تراشه‌های نسل نهم اینتل نیز به‌سرعت 5 گیگاهرتز خواهند رسید و به‌زودی در لپ‌تاپ‌های مختص بازی‌های کامپیوتری شرکت‌های مختلف به کار خواهد رفت.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی engadget، زمانی که اینتل از نسخه نهم پردازنده‌های 5 گیگاهرتزی خود رونمایی کرد، بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری را شگفت‌زده کرد. اما هم‌اکنون این پردازنده نسخه ویژه لپ‌تاپ خود را نیز دریافت کرده است که می‌تواند به‌سرعت 5 گیگاهرتز برسد.

البته اینتل به قیمت بالای این پردازنده نیز واقف است و به همین دلیل نسخه‌های ضعیف‌تر آن را با قیمتی پایین‌تر برای تولیدکنندگان عرضه خواهد کرد.


 
پردازنده اینتل



پردازنده 9980HK از سرعت پایه 2.4 گیگاهرتزی برخوردار است که در صورت تقویت عملکرد به 5 گیگاهرتز خواهد رسید.
این تراشه همان‌طور که انتظار می‌رفت به دلیل برخورداری از فناوری Hyperthreading کمپانی اینتل عملکرد 16 ریسمانی دارد. برای افرادی که به این سرعت نیازی ندارند نسخه‌ای دیگر از این تراشه به نام  9880H عرضه شده است که سرعت بالایی دارد.
البته نسخه سومی نیز درراه است که حداکثر سرعت آن 4 گیگاهرتز است.
 
بر اساس اظهارات اینتل فرکانس تراشه i9-9980HK به میزان 18 درصد بیشتر از نسخه قبلی‌اش است و ویرایش ویدیوهای 4K نیز با افزایش سرعتی 28 درصدی همراه است.
به‌ این‌ ترتیب اگر پارسال لپ‌تاپی که مجهز به نسخه هشتم این تراشه‌ها بوده است را خریداری کرده‌اید، نیازی به عجله برای ارتقای آن ندارید، اما اگر از نسخه‌های سال گذشته استفاده می‌کنید و می‌خواهید لپ‌تاپی با سرعت چندین برابر داشته باشید، شاید بهتر باشد به لپ‌تاپ‌های سال جاری لنوو و کمپانی‌های مشابه که به این تراشه مجهز خواهند بود نگاهی بیندازید.
 
کد مطلب: 56369
برچسب ها: اینتل پردازنده
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام