۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۰

رقابت تنگاتنگ آمازون و مایکروسافت برای دستیابی به قرارداد رایانش ابری 10 میلیارد دلاری با پنتاگون

ایتنا - شرکت‌هایی مانند IBM و اوراکل نیز برای این قرارداد پیشنهادهای خود را ارائه کرده‌اند، ولی به این خاطر که منطبق با الزامات ضروری برای این قرارداد نبودند رد شدند.
رقابت تنگاتنگ آمازون و مایکروسافت برای دستیابی به قرارداد رایانش ابری 10 میلیارد دلاری با پنتاگون
بیش از یک سال است که برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی ایالات متحده بر سر دستیابی به یک قرارداد 10 میلیارد دلاری رایانش ابری با وزارت دفاع آمریکا مشغول رقابت بوده‌اند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از مشبل، پنتاگون دو فینالیست این قرارداد فوق‌العاده پرمنفعت را اعلام کرد: آمازون و مایکروسافت.
 
غولهای تکنولوژی به دنبال کسب قرارداد دولت آمریکا برای زیرساخت دفاعی سازمانی مشترک، موسوم به JEDI، از سال 2017 که اعلام شد بوده‌اند. بنا بر اعلام نیویورک تامیز این «یکی از بزرگ‌ترین قراردادهای تاریخ فناوری اطلاعات فدرال» شناخته می‌شود.
 
گوگل در ارائه پیشنهاد برای قرارداد JEDI دخیل بود، ولی به خاطر «اصول AI» خودش از این رقابت کنار رفت. این غول جست‌وجو درگیر اعتراضاتی کارکنانش در رابطه با کار با وزارت دفاع بر روی یک پروژه هوش مصنوعی که پروژه Maven نامیده می‌شود بوده است.
 


شرکت‌هایی مانند IBM و اوراکل نیز برای این قرارداد پیشنهادهای خود را ارائه کرده‌اند، ولی به این خاطر که منطبق با الزامات ضروری برای این قرارداد نبودند رد شدند. اوراکل، به طور خاص، در تلاش برای کسب این قرارداد بسیار توان رقابتی بسیار بالایی داشت. این شرکت تلاش کرد تا دولت این قرارداد را بین چند پیشنهاددهنده تقسیم کند، با این حال پنتاگون بر اعطای این قرارداد 10 میلیارد دلاری به یک ارائه‌دهنده واحد مصر بود.
 
اوراکل همچنین یک دعوای قضائی را به جریان انداخته با این ادعا که یکی از کارکنان فعلی آمازون در دوران کارش در وزارت دفاع بر روی JEDI کار می‌کرد و به این خاطر قرارداد را به سود آماوزن سوق داده است. پنتاگون می‌گوید که این اتهام را مورد بررسی قرار داده و دریافته است که این کارمند سابق تاثیری بر این فرایند نداشته است.
 
پنتاگون می‌گوید که احتمالا تا اواسط ژوئیه قرارداد JEDI را با مایکروسافت یا آمازون خواهد بست.
 
 
کد مطلب: 56245
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام