۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۸

USB4 می‌آید!

ایتنا - محققان از طراحی استاندارد USB4 خبر داده‌اند که با استفاده از آن سرعت ابزار الکترونیک مبتنی بر استفاده از پورت یو اس بی تا دو برابر افزایش می‌یابد.
USB4 می‌آید!

امروزه برای انتقال داده‌ها از محصولات مبتنی بر پورت‌های یو.اس.بی به طور گسترده استفاده می‌شود و بنابراین ابداع استانداردی جدید برای جایگزینی یو اس بی ۳.۲ خبری بسیار خوب محسوب می‌شود.

محققان از طراحی استاندارد USB4 خبر داده‌اند که با استفاده از آن سرعت ابزار الکترونیک مبتنی بر استفاده از پورت یو اس بی تا دو برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش ایتنا از مهر، استاندارد یو اس بی ۳.۲ که از سال ۲۰۱۷ به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته در ابتدا انتقال داده‌ها را با سرعت ۵گیگابیت در ثانیه ممکن می‌کرد، اما بعد از مدتی این رقم به ۱۰ گیگابیت در ثانیه و سپس به ۲۰ گیگابیت در ثانیه افزایش یافت.

طراحان استاندارد یو اس بی ۴ می‌گویند با استفاده از این استاندارد می‌توان سرعت انتقال داده را به رقم ۴۰ گیگابیت در ثانیه رساند که باعث می‌شود کپی کردن فایل‌های حجیم در زمان بسیار اندکی ممکن شود. این سرعت دو برابر بیشتر از سریع‌ترین دستگاه‌های مبتنی بر استاندارد یو اس بی ۳.۲ است.

به نظر می‌رسد تکمیل فرایندهای مورد نیاز برای استفاده از این استاندارد بیش از یک سال به طول بینجامد. یکی از کارهای مهمی که باید در این زمینه انجام شود، طراحی کابل‌های سازگار با USB۴ است که به نظر می‌رسد تولید آنها تا سال ۲۰۲۰ طول بکشد.
کد مطلب: 55847
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام