۰
plusresetminus
سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۰

هواوی به سرقت اختراع های اپل متهم شد

ایتنا- شواهدی که به‌تازگی به دست محققان رسیده است حاکی از آن است که کمپانی هواوی بیش ازآنچه تصور می‌شد به دزدی اسرار تجاری کمپانی اپل پرداخته است.
هواوی به سرقت اختراع های اپل متهم شد
شواهدی که به‌تازگی به دست محققان رسیده است حاکی از آن است که کمپانی هواوی بیش ازآنچه تصور می‌شد به دزدی اسرار تجاری کمپانی اپل پرداخته است.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، در ابتدای ماه جاری FBI در راستای یکی از اصلی‌ترین عملیات‌های خود برای بررسی ادعای مدیریت معکوس محصولات کمپانی‌های دیگر توسط هواوی به شواهد جالب توجهی در این رابطه دست پیداکرده است که همگی تائید کننده رفتار غیرحرفه‌ای هواوی بوده‌اند.
 
در این پرونده مثال‌هایی برای تائید موضوع ادعا شده آورده شده است. برای مثال یکی از مهندسان هواوی با تأمین‌کننده لوازم اپل دیدار کرده و از او خواسته است تا طراحی‌ای را به هواوی پیشنهاد بدهد که تجربه آن را داشته است.
همچنین برخی از تأمین‌کنندگان لوازم هواوی متوجه شدند که طراحی یکی از لپ‌تاپ‌های هواوی به مک‌بوک پرو سال 2016 شباهت بسیار زیادی دارد و به همین خاطر از ادامه کار سرباز زدند.
 
هواوی و اپل

در مثال دیگری آمده است که مهندسان هواوی به‌طور مداوم با یکی دیگر از تأمین‌کنندگان اپل ملاقات کرده‌اند و در تلاش بوده‌اند تا هزینه‌های اپل برای ساخت سنسور ضربان قلب در اپل واچ را بفهمند.
این مهندسان بعد از این که جزئیات قیمت موردنیازشان را به دست آوردند، طرح‌های خود را ارائه نکردند، اما به این تأمین‌کنندگان اطمینان دادند که طراحی آن‌ها به اپل شباهت زیادی دارد و سفارش‌های زیادی را به این تأمین‌کنندگان خواهند داد.
 
دیگر شواهد حاکی از آن هستند که هواوی به کارگران اپل رشوه داده و از آنها خواسته است تا قطعات این کمپانی را برای هواوی طراحی کنند.
به نظر کارشناسان، تمامی این اقدامات ناشایست هواوی می‌تواند به‌نوعی تبدیل شدن این کمپانی به بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن‌های همراه هوشمند در جهان را زیر سوال ببرد.
 
کد مطلب: 55681
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام