۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۲

کلاهبرداری فیس‌بوک از کودکان و والدین در حین بازی‌های رایگان

ایتنا- فیس‌بوک در دادگاه اعتراف کرد که در حین اجرای بازی‌های رایگان در سطح فضای وب، هزاران دلار از کودکان و والدین‌ آنها کلاهبرداری کرده است.
کلاهبرداری فیس‌بوک از کودکان و والدین در حین بازی‌های رایگان
طبق اسناد موجود در دادگاه که از حالت مهر و موم خارج و توسط منابع مختلف گزارش شده است، فیس‌بوک در اقداماتی دست داشته است که کودکان و والدین را با حیله و کلاهبرداری، مجبور به پرداخت هزینه در بازی‌های رایگان کرده است.
این شرکت ادعا کرده بود که هیچ‌گونه تلاشی از طرف والدین برای بازگرداندن صدها یا هزاران دلار ازدست‌رفته انجام نشده است.

به گزارش ایتنا به نقل از ونچربیت، شرکت‌های صادرکننده کارت‌های اعتباری مجبور به ورود به ماجرا شدند و پول‌هایی که توسط این شرکت از والدین و کودکان کلاهبرداری شده بود، بازگردانده شد.
این اسناد 135 صفحه‌ای علیه فیس‌بوک حاوی یادداشت‌های داخلی این شرکت، راهبردهای محرمانه و ایمیل‌های کارکنان بود که نشان می‌دهد چگونه این شرکت در پروژه «کلاهبرداری دوستانه» شرکت داشته است تا درآمد خود از این پروژه را به بیشترین میزان ممکن برساند.
 
این یافته‌ها و اطلاعات واقعا شگفت انگیز است که شرکتی با ادعای رعایت حریم خصوصی و رعایت حقوق کاربران، دست به چنین اقداماتی می‌زند.
در این اسناد آمده است که افرادی که در این بازی‌ها شرکت می‌کردند، درصد بسیار کمی از پول بازی به آنها پرداخت می‌شد.
 کلاهبرداری فیس بوک

هزینه بازی کودکان در این بازی‌ها از کارت اعتباری والدین کسر می‌شد و وقتی پدر و مادرها می‌خواستند این پول را برگردانند، امکان این کار را نداشتند و مجبور می‌شدند از شرکت‌های فعال در زمینه کارت‌های اعتباری کمک بگیرند.

یکی از مواردی که منجر به افشای این کلاهبرداری‌ها شد، پسر 12 ساله‌ای بود که حدود 1000 دلار در بازی نینجا خرج کرد و در سال 2012، پرونده حقوقی به خاطر این کلاهبرداری تشکیل شد.
 
 این شکایت از 2010 تا 2014 طول کشید ولی دادگاه اسناد مربوطه را منتشر نکرد.
مهر و موم این اسناد در 14 ژانویه باز شد و مشخص شد که فیس‌بوک چه اقداماتی انجام داده است.
 
کد مطلب: 55485
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام