کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپل سال گذشته 11 میلیون باتری از گوشی‌های آیفون تعویض کرده است

سايت خبری ايتنا , 29 دی 1397 ساعت 12:40

ایتنا- بررسی منابع مختلف خبری و تحلیلی نشان می‌دهد که در سال 2018، شرکت اپل، حدود یازده میلیون باتری از گوشی‌های مختلف آیفون تعویض کرده است. این مسئله به خاطر درخواست شرکت اپل مبنی بر تعویض باتری‌های قدیمی بوده است.


شرکت اپل در کل سال 2018، مشغول اجرا و پیاده‌سازی طرح جایگزینی باتری‌های 29 دلاری برای گوشی‌های آیفون بود.
دلیل اجرای طرح جایگزینی این بود که باتری گوشی‌های آیفون پس از گذشت مدت زمانی خاص دچار افت کارایی و عملکرد می‌شود و از آنجا که شرکت اپل این مطلب را با مشتریان در میان نگذاشته بود، تصمیم گرفت که طرح جایگزینی باتری با قیمت 29 دلار را اجرا کند تا به نوعی به خاطر مسئله مذکور از هواداران خود عذرخواهی کرده باشد.

به گزارش ایتنا به نقل از اوبرگیزمو، قیمت اصلی این باتری‌ها 79 دلار است ولی اپل آنها را با قیمت 29 دلار و در واقع با 50 دلار تخفیف در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد.
با این تخفیف مناسب، این انتظار می‌رفت که استقبال بی‌سابقه‌ای از این باتری‌های تعویضی شود و همین اتفاق هم افتاد و در سال 2018 دارندگان گوشی آیفون، 11 میلیون باتری گوشی آیفون را تعویض کردند.
 
روند معمولی و نرمال فروش باتری آیفون در سال حدود یک الی دو میلیون باتری بود، ولی طرح مذکور شگفتی آفرید و این عدد را چندین برابر کرد.
تیم کوک، مدیرعامل اپل اذعان داشت که طرح جایگزینی باتری با قیمت ارزان، یکی از دلایلی است که فروش آیفون در سال 2018 آن‌گونه که باید و شاید مناسب و مطلوب نبود.

 

کاهش فروش آیفون بسیارعجیب بود و سوالات زیادی را در ذهن علاقه‌مندان و دنبال کنندگان ایجاد کرد.
از آنجا که باتری‌های آیفون به مرور زمان خراب می‌شود، تصور تحلیلگران این است که احتمالا عمر باتری بسیاری از کاربران آیفون 6 کمتر از حد لازم بوده است و تشخیص کاربران این بوده است که دوام بخشیدن به یک گوشی با تعویض باتری آن نسبت به پرداختن 1000 دلار برای خرید گوشی جدید آیفون مقرون به صرفه‌تر است.
 
تصور شرکت اپل این است که در صورتی که طرح جایگزینی کنار گذاشته شود، فروش آیفون در سال 2019 بهتر شود. حتی در صورتی که باتری آیفون 79 دلار قیمت داشته باشد، باز هم تعویض آن نسبت به خرید یک گوشی 1000 دلاری مقرون به صرفه‌تر است.
 


کد مطلب: 55337

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55337/اپل-سال-گذشته-11-میلیون-باتری-گوشی-های-آیفون-تعویض-کرده

ايتنا
  https://www.itna.ir