کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همکاری دو رقیب دیرینه در تولید تراشه!

23 دی 1397 ساعت 12:03

ایتنا - اپل به منظور تولید و تامین تراشه‌های مودم مجهز به قابلیت پشتیبانی از شبکه اینترنت 5G با شرکت‌های سامسونگ و مدیاتک وارد مذاکره شده است.



با توجه به بالا گرفتن آتش تنازعات و کشمکش‌های میان غول‌های تکنولوژی آمریکایی یعنی اپل با دو تراشه ساز بزرگ کوالکام و اینتل بر سر موضوع حق اختراع و پتنت، به نظر میرسد که مدیران اپل تصمیم گرفته‌اند که با مایل شدن به سمت و سوی تامین کنندگان آسیایی همچون سامسونگ و مدیاتک، ضرر و زیان بزرگی را متحمل کوالکام و اینتل کرده که این کار در نهایت به پیروزی اپل در میدان رقابت با رقبایش خواهد انجامید.

پیشتر گزارش‌های متعددی از سوی رسانه ها منتشر شده بود که همگی نشان می‌داد اپل به منظور کاهش وابستگی به شرکت های تولید تراشه نظیر کوالکام و اینتل، قصد دارد خود به تولید و تامین تراشه های موردنیاز محصولاتش بپردازد و بدین منظور نیز گفته می‌شد که لابراتوار و آزمایشگاه‌های فوق پیشرفته و جدیدی را راه اندازی کرده که در آن بسیاری از متخصصان و مهندسان برتر فعال در شرکت های تراشه سازی مشغول به کار بودند و به صورت آزمایشی و محدود به تولید تراشه‌های اختصاصی برای اپل می‌پرداختند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بر اساس گزارش اپل اینسایدر، اما حالا یکی از مدیران و مقامات بلندپایه فعال در شرکت اپل اعلام کرده است  که احتمال دارد این شرکت با سامسونگ که بزرگترین رقیب آن در تولید و فروش گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود، به منظور تامین تراشه های موردنیاز خود برای گوشی‌های آیفون وارد مذاکره شود.

همچنین مدیاتک نیز که یکی از شرکت های آسیایی فعال در صنعت تراشه سازی به شمار می رود و تاکنون تراشه های موردنیاز بخش اعظمی از گوشی های هوشمند شرکت های آسیایی و چینی بخصوص گوشی های پایین رده و میان رده را تامین و تولید کرده است، نیز یکی دیگر از گزینه‌های پررنگ اپل در تامین مودم های شبکه اینترنت 5G به شمار می رود.

کوالکام که تنها تامین کننده تراشه های اینترنتی محصولات اپل در سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ میلادی به شمار می رفت، از سال ۲۰۱۶ به بعد اینتل نیز به تامین کنندگان تراشه های موردنیاز اپل اضافه شد تا آنکه در سال ۲۰۱۸ اپل تحت تاثیر تنش و کشمکش هایی که با کوالکام پیدا کرد، مسئولیت تامین کل نیاز خود در تامین مودم های اینترنتی محصولاتش را تنها به اینتل واگذار کرد. کمیسیون تجارت فدرال ایالات‌متحده آمریکا همچنین کوالکام را به انجام اقدامات انحصارگرایانه در زمینه‌ واگذاری حق مالکیت معنوی متهم کرده بود و این بدان معناست که کوالکام در تلاش بوده تا جایگاهش بعنوان تنها تامین‌کننده تراشه های اینترنتی رده بالا را حفظ کند و این خلاف قانون است.


کد مطلب: 55305

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/55305/همکاری-دو-رقیب-دیرینه-تولید-تراشه

ايتنا
  https://www.itna.ir